سید حسین محمدی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی گیلان از امروز تا پایان هفته آینده، اوج گرما را در کشور شاهد خواهیم بود که از شهروندان تقاضا می شود نسبت به کاهش مصرف غیرضروری برق توجه داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند با تنظیم ترموستات کولرهای خود بین 24 تا 26درجه سانتی گراد، استفاده از نور طبیعی بجای روشن کردن لامپ ، درزگیری منازل بخاطر نگهداری سرمای وسایل سرمازا ، عدم استفاده از لامپ های التهابی و استفاده از لامپ های کم مصرف CFL (لامپ فلورسنت فشرده کم‌مصرف)، عدم استفاده از لوازم پرمصرف مانند لباسشویی ها ، اتوی برقی و ماشین های ظرف شویی در ساعت های اوج بار در مصرف بهینه برق سهیم باشند.
محمدی اظهارداشت: ساعت های پربار مصرف برق شامل 12 تا 16 و 20 تا 24 است و توجه و همکاری شهروندان در این ساعات بسیار ضروری است.
محمدی همکاری بخش صنایع را نیز بسیار موثر دانست و از مدیران این واحدها خواست در ساعات اوج مصرف (اوج بار) از دیزل ژنراتورها (برق های اضطراری) بجای برق شهر استفاده کنند.
وی متذکر شد: در صورت افزایش مصرف برق ، شبکه های توزیع برق به جهت حفاظت از تاسیسات شبکه و لوازم خانگی مشترکین اقدام به تعبیه فیوزهای حفاظتی خواهند کرد که این فیوزها در صورت افزایش مصرف خودبخود قطع مدار جریان برق انجام می دهند که این موضوع مشکلاتی برای شهروندان در پی خواهد داشت.
وی یادآور شد: اگر شهروندان شاهد قطعی برق در برخی از مسیرها در هفته های اخیر بوده اند، این قطعی به علت افزایش مصرف مشترکین و بدنبال آن به دلیل عملکرد خودکار فیوزهای حفاظتی پست های برق بوده است .
لاهیجان پس از رشت، بزرگترین امور بهره برداری با حدود 97 هزار اشتراک برق را دارد و یک اداره توزیع شبکه برق در شهر لاهیجان و یک شعبه در منطقه ناصرکیاده (با تفویض اختیاراتی در حوزه ساحلی و منطقه رودبنه با 10هزار مشترک) دارد.
آتش نشانی لاهیجان نیز با صدور اطلاعیه ای که نسخه ای از آن عصر پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، ضمن هشدار در خصوص گرم شدن هوا تا هفته آینده و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل ها از شهروندان خواست احتیاط و مراقبت های لازم را بعمل آورند.
در این اطلاعیه آمده است : طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان گیلان ، تا اوایل هفته آینده روند افزایش دما مورد انتظار است لذا به مالک یا مالکان زمین در مناطق مختلف شهری و روستایی تذکر داده می شود از روشن کردن هرگونه آتش به منظور پاکسازی زمین به خصوص در مجاورت منازل مسکونی و واحدهای تجاری اکیدا خودداری کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به ماده 45 قانون مجازات اسلامی که بر مبنای آن عوامل آتش زدن به نباتات در مزارع و باغات داخل یا مجاور جنگل به حبس تادیبی از 2 تا 12 ماه محکوم خواهند شد، آمده: با متخلفین این امر برخورد و پرونده آنها به مقامات انتظامی و قضایی ارجاع می شود.
در ادامه این اطلاعیه، از شهروندان درخواست شده که ته سیگار و سوخته کبریت خود را نیز در جنگل ها و مراتع رها نکنند چون ممکن است این موارد منجر به بروز آتش سوزی و خسارت شود.
همچنین آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری لاهیجان به شهروندان ، گردشگران و کشاورزان هشدار داده که از روشن کردن آتش در عرصه و حاشیه جنگل ها و مراتع و باغ های چای بطور جدی خودداری کنند زیرا با گرمای زیاد و از بین رفتن رطوبت در طبیعت، احتمال آتش سوزی و اشتعال وجود دارد.
شهرستان لاهیجان با دو بخش مرکزی و رودبنه، در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 10 هزار هکتار اراضی جنگلی است.
خبرنگار:نظرپور**انتشاردهنده: کبیری
6029/ 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.