به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه احداث و ارتقاء تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به روش BOT در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : گیلان در بخش جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی موفق بوده است.
وی با اشاره به اجرای فاز اول تصفیه خانه بزرگ گیلان در سال های گذشته افزود: فاز دوم این پروژه نیز از سال های 93 و 94 اجرایی شد که پیشرفت و شتاب کار خیلی خوب است.
وی با قدر دانی از مشاور و سرمایه گذار این طرح خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه تمامی بخش جلگه ای و مرکزی گیلان و بخشی از شرق نزدیک و غرب نزدیک را پوشش می دهد که بیش از یک میلیون و 100 هزار نفر با اجرای فاز دوم از آب شرب مناسب برخوردار می شوند.
به گفته نجفی ؛ این تصفیه خانه در مجموع جمعیتی افزون بر دو میلیون و 300 هزار نفر معادل بیش از 75 درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می دهد.
وی پیشرفت فیزیکی این پروژه را در مجموع 57 درصد عنوان و بیان کرد: با شتاب موجود و تامین منابع مالی توسط بانک عامل و صندوق توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی مشکلی از لحاظ تامین اعتباری ندارد.
نجفی ادامه داد: یک سری هماهنگی هایی هم نیاز است که در مسیر انتقال موانع برداشته شود، ما در حال انجام ان هستیم.
وی یادآورشد: اولین کاری که برای این پروژه شکل گرفت ، در پایان سال 92 موفق شدیم سد شفارود را با فاینانس خوب اجرایی کنیم که با برطرف شدن مسائل زیست محیطی آن در حال حاضر 37 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در فاصله 20 کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در مجاورت کانال چپ سد سنگر قرار گرفته و در دو مرحله احداث می شود که ظرفیت هر مرحله آن، سه هزار لیتر در ثانیه و جمعا شش هزار لیتر در ثانیه است. بهره برداری از مرحله اول تصفیه خانه از بهمن ماه سال 1378 شروع شده و در حال حاضر تولید آب صاف با حداکثر ظرفیت انجام می شود و آب بخش مهمی از مناطق مورد نظر از این تصفیه خانه تامین می شود.
این تصفیه خانه تامین آب آشامیدنی تعدادی از شهرها و روستاهای مناطق مرکزی و بخشی از مناطق شرق و غرب استان را بر عهده دارد. جمعیت تحت پوشش این طرح در سال مقصد، 2 میلیون و 300 هزار نفر خواهد بود که از این تعداد، یک میلیون و 300 هزار نفر در مناطق شهری و یک میلیون نفر در مناطق روستایی هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشار دهنده : بابایی
7296 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.