وحید خرمی مهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از امروز ، آب سد سپیدرود در همه کانال های آبخور رهاسازی می شود و تا روزی که کشاورزان شالیکار نیاز داشته باشند، این آبرسانی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: تا پایان دهم مردادماه جاری، آبرسانی به شالیزارهای استان و سایر مزارع تحت پوشش آبخور سد سپیدرود ادامه دارد.
به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان در حال حاضر میزان ذخیره آب پشت سد سپیدرود 332 میلیون متر مکعب است .
خرمی افزود: از فروردین ماه سال جاری تا کنون یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب آورد آب رودخانه سپیدرود در اختیار کشاورزان استان قرار گرفته است.
از اواخر نیمه دوم تیر تا پایان شهریورماه ، به تناسب جدول زمان کاشت، فصل برداشت برنج در استان است. گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است و رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولیدکننده برنج بعد از استان مازندران را به خود اختصاص داده است.
ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر، سپیدرود و خزر جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.
گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که از این میزان حدود 180 هزار هکتار آن آبخور آورد سد سپیدرود هستند.
خبرنگار ابراهیمی **انتشاردهنده: کبیری
6070/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.