به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رضوانشهر و تالش روز سه شنبه در این اجتماع ضمن بر شمردن فضایل کریمه اهل بیت و تبریک ولادت حضرت معصومه (س) به بیان فضایل این بانوی مکرم پرداخت و به شأن و جایگاه دختران در خانواده‌ها اشاره کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سید حامد میرحسینی اشکوری افزود: روز دختر، فرصت مناسبی برای گردآمدن حول شخصیت گرانقدر حضرت معصومه (س) به عنوان اسوه کامل اخلاق و اخلاص است.
وی تصریح کرد: روز ملی دختران فرصتی جدید برای بررسی جایگاه و امکانات دختران جامعه است، دخترانی که مادران فردا هستند و تربیت صحیح آنها تضمین موفقیت جامعه آینده است.
میرحسینی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زندگی دختران را حفظ عفت و پاکدامنی دانست و خاطرنشان کرد: این ویژگی در لحظه به لحظه زندگی معصومین، مشاهده می‌شود و باید مورد توجه ویژه ما قرار گیرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های رضوانشهر و تالش گفت: یکی از افتخاراتی که اسلام برای خانواده‌ها و جامعه داشت، نعمت و برکت داشتن دختر بود و خروج جامعه از جاهلیت و تاریکی در این زمینه بود.
میرحسینی به بیان ویژگی‌های حضرت معصومه (سلام الله علیها) پرداخت و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم این بانوی مکرم، عبادات و صبوری ایشان است که باید الگوی دختران ما قرار بگیرد و از آن درس گرفت.
وی افزود: اگر قبل از ظهور دین اسلام دختران را زنده به گور می کردند امروز نیز بصورت مدرن تر این عمل انجام می گیرد و در جوامع غربی، شاهد هستیم که با استفاده های ابزاری از زنان و دختران شخصیت آنان را لگد مال می کنند.
همچنین در پایان این مراسم با اهداء جوایز و هدایا به جمعی از دختران حاضر در جلسه، از آنان تجلیل بعمل آمد.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
7293 / 2007
خبرنگار: مهرعلی گواهی ** انتشاردهنده: کبیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.