استان گیلان در پشت سر سبزی جنگل‌ها و شکوه کوهساران و زلالی چشمه‌هایش، غریب است و دردمند. فقری ریشه دار و محرومیت دست به گریبان مردم این استان بهشت گونه است که با وجود پتانسیل بالا و جمعیت کار مناسب نسبت به وسعت، در طی سال‌ها همنشین بد مردم استان بوده است.
لزوم وجود فردی کاردان و قوی در رأس امور اجرایی استان احساس می‌شود. استانداری قوی که بتواند علاوه بر همسویی هم نظری رأی اکثریت مردم استان گیلان در انتخابات ریاست جمهوری، توانایی اداره استان را به تمام معنا داشته باشد. مردمی باشد و از جنس خود مردم گیلان که دردهای آنان را با گوشت و پوست خود درک کرده باشد و لازمه‌اش بومی بودن استاندار است که مردم و زیر مجموعه او پذیرا و همگام با او باشند و تجربه مدیریت‌های قبلی در استان گیلان نیز این مهم را بارها اثبات کرده است.
توجه و نظارت و انتصاب مدیرکل‌های شایسته همراه با رأی مردم و همسو با دولت و مبارزه با فساد و رانت و ویژه خواری از انتظارات مردم از استانداری است که از طرف دولت معرفی خواهد شد و انتظار می‌رود تا با انتخاب و انتصاب جوانان کاردان و شایسته پویایی در مدیریت استان ریشه دوانده و در حل معضلات گام برداشته شود.
البته که استاندار باید شخصی قوی در اجرا و مدبر و کاردان باشد و خواست همه مردم؛ عزم او در رفع مشکلات زیست محیطی استان، مبارزه با معضل بیکاری جوانان و جذب سرمایه گذار برای بخش صنعت و کشاورزی و رونق دوباره به بازار است. زیرا بدون توسعه مناسب معضل فقر و محرومیت و آسیب‌های اجتماعی دست از گریبان این مردم بر نخواهد برداشت.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.