به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا یونس رنجکش به مناسبت هفته تامین اجتماعی در دیدار با رئیس و کارکنان این اداره در فرمانداری آستارا افزود: از مشکلات دستگاه های اجرایی، آگاهی نداشتن مردم از مسئولیت ها، سازمان ها و نوع خدمات آنها است.
وی اضافه کرد: تامین اجتماعی بر اساس مسئولیت های سازمانی، خدمات بسیار خوبی ارایه می دهد و در رفع نگرانی های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و خدمات آن باید برای جامعه هدف و مخاطبین این سازمان به خوبی معرفی شود.
رنجکش اظهار داشت: صنوف و صاحبان مشاغل اگر با خدمات این سازمان و تاثیر آن بیشتر آشنا شوند، همکاری های آن ها برای تحت پوشش قرار دادن افراد، بیشتر خواهد شد.
رنجکش ادامه داد: صاحبان مشاغل نباید تصور کنند که اداره تامین اجتماعی مزاحم آنها و مانع اشتغال است بلکه باید با تبیین نقش حمایتی تامین اجتماعی برای کارفرمایان، تمایل آنها را برای بیمه کردن آگاهانه و داوطلبانه کارگران افزایش بدهیم.
وی تکریم ارباب رجوع به ویژه کارفرمایان را ضروری عنوان کرد و خواستار رعایت آن به عنوان حق شهروندی شد.
فرماندار آستارا بر برگزاری کارگاه های آموزشی کارفرمایان برای معرفی تسهیلات حمایتی تامین اجتماعی و برخورداری آنان از خدمات دولت تاکید کرد.

** گمرک آستارا به دستگاه مخدر یاب مجهز شد
مدیرکل گمرک آستارا از تجهیز گمرک این شهرستان به دستگاه فایبرسکوپ یا مخدریاب بمنظور کشف جاسازی های احتمالی مواد مخدر خبر داد.
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا به ایرنا، رسول امیدی گفت: دستگاه فایبرسکوپ از 2 دوربین، شیلنگ و چراغ قوه مخصوص تشکیل شده و شیلنگ آن تا شعاع 360 درجه قابلیت چرخش و انعطاف را دارد.
وی افزود: از این دستگاه برای جستجو و مشاهده مکان هایی همچون باک و داخل بدنه خودروها که احتمال جاسازی مواد مخدر در آنها وجود دارد، استفاده می شود.
وی ارزش این دستگاه را حدود 600 میلیون ریال عنوان و اضافه کرد: این وسیله از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به گمرک ایران اهداء شده و پس از هماهنگی و آموزش کاربران آن در اختیار گمرکات بازرگان، رازی و آستارا قرار گرفته است.
امیدی افزود: با بهره گیری از تجهیزات نوین تجسس کالا نظیر ایکس ری کامیونی، ریسک قاچاق کالا در گمرک آستارا افزایش یافته و راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی و پنجره واحد امور گمرکی در دولت یازدهم، باعث تحول عظیم در گمرک شده است.
در بهار امسال 80 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش اقتصادی 43 میلیون دلار از مرز زمینی گمرک آستارا به خارج از کشور صادر شد.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کند.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.