به گزارش خبرنگار ایرنا بانوان محجبه شهرستان آستارا با تجمع در گلزار شهدا و تجدید بیعت با آرمان های آنها با هدف صیانت از حجاب تا طرح سالمسازی سفیر امید پیاده روی کردند.
بانوان با پارچه نوشته ها و عکس هایی از جلوه های مختلف حجاب، با گذر از خیابان ملت و رو بروی بازار ساحلی، تجمع بزرگ مدافعان حریم خانواده را با حضور گردشگران تشکیل دادند.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این آئین گفت: مردان و زنان جامعه اسلامی باید به اهمیت و پیامدهای رعایت حجاب و عفاف در جامعه آگاهی یافته و به این فریضه واجب الهی عمل کنند.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: حجاب و عفاف از احکام نورانی اسلام است و رعایت آن ضامن امنیت فرد و جامعه می شود.
وی اضافه کرد: انسان باید قدر و منزلت خود را در آفرینش الهی بشناسد که یکی از جلوه های تشخیص آن، رعایت حجاب و عفاف است و در دین اسلام بی حجابی و بی عفتی برای فرد مسلمان به ویژه بانوان حرام است.
فرمانده سپاه آستارا ادامه داد: رعایت نکردن عفاف و حجاب در جامعه اسلامی از حربه های دشمنان در راستای اسلام زدایی است که باید با آن مقابله کنیم.
وی آرامش روحی، استحکام پیوند خانوادگی، حفظ نسل و پایین آمدن آمار طلاق را از نتایج حفظ حجاب و پوشش اسلامی عنوان کرد.
شعرخوانی و مسابقه کودک توسط زهرا خیرخواه (عمه خورشید) از هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان برای خانواده های شرکت کننده و تجلیل از بانوان محجبه از بخش های دیگر این آئین بود.
19 تا 25 تیرماه هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.