حجت الاسلام سید هاشم موسوی روز چهارشنبه در جمع راهپیمایان روز عفاف و حجاب در گناباد افزود: ابعاد شخصیتی علامه بهلول گنابادی به عنوان طلایه دار مقابله با کشف حجاب رضاخانی و ترویج دهنده عفاف و حجاب در جامعه ناشناخته مانده است.
وی اظهار کرد: این علامه بزرگ در گناباد به عنوان زادگاه خود نیز مظلوم واقع شده و هیچ تابلو و پلاکاردی از وی در سطح شهر وجود ندارد.
وی گفت: علامه بهلول گنابادی در راه ترویج عفاف و حجاب و مقابله با کشف حجاب رضاخانی مرارتهای بسیار و 25 سال زندان و تبعید در افغانستان را به جان خرید ولی از عزم خود در این زمینه کوتاه نیامد.
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد افزود: مسئولان ذیربط تاکنون به خوبی به وظایف خود در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب عمل نکرده اند و همه بخشهای جامعه باید در این زمینه بیشتر احساس مسئولیت کنند.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مقابله با تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی و تبیین وظایف برای 16 دستگاه اجرایی و فرهنگی در قانون عفاف و حجاب اظهار کرد: ترویج مسائل ارزشی جز با هم افزایی و توجه بیشتر مسئولان و دست اندرکاران ذیربط محقق نمی شود.
وی گفت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت مقابله با ناتو و شبیخون فرهنگی تاکید می کردند، در دولت گذشته عنایت چندانی به این مساله نشد و به صراحت عنوان شد که ما اعتقادی به جنگ فرهنگی نداریم.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: تکریم و دفاع از عفاف و حجاب از ضرورتهای پاسداشت فرهنگ دینی و عوامل اقتدار ملی محسوب می شود.
وی افزود: عفاف و حجاب مساله شخصی و خصوصی نیست بلکه محور مهم تعظیم شعائر اسلامی و ارزشی است و هر اندازه به این مساله اهمیت بیشتری داده شود، ارزشهای اسلامی در برابر ترفندهای دشمنان بیشتر محافظت می شود.
در این مراسم اقشار مختلف مردم و بانوان گناباد با سردادن شعارهای 'عفاف ما نشانه دین ماست، محصول انقلاب خونین ماست'، 'چادر حجاب برتر، لبیک به امر رهبر' و 'اشاعه فساد و بی حجابی، سیاست کهنه آمریکایی'، خواستار گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه شدند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.