معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: در سال جاری در عملیات مستمر راهداری بالغ بر 6985 تابلو و بنر غیر مجاز ثابت و سیار نیز از حاشیه جاده های استان جمع آوری شده است.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمود ایران پرست، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در جلسه بحث و بررسی پیرامون موضوعات حریم راههای استان که با حضور ،روسای ادارات ستادی حوزه های ایمنی حریم راهها، حقوقی و بازرگانی و سرمایه گذاری و نیز روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای استان برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: به منظور بهبود نظارت مستمر بر حفظ و صیانت از حریم راههای استان گیلان کمیته نظارت بر حفظ و نگهداری حریم راههای استان تشکیل شده است.

وی در ادامه درخصوص اعضای کمیته مذکور گفت: روسای ادارات ایمنی و حریم راهها ،حقوقی، بازرگانی و سرمایه گذاری و یک کارشناس از حوزه ایمنی حریم راهها اعضای کمیته ی مذکور هستند که در جلسات منظم و ماهیانه ای که به ریاست معاونت راهداری اداره کل برگزار می کنند، ضمن بررسی وضعیت حریم راههای گیلان ، گزارشهای مستمر ارائه شده از عملکرد ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای استان را   مورد رسیدگی قرار می دهند.

 ایرانپرست، ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راهها را از عوامل اصلی بروز تصادفات دانست و افزود: در 3 ماهه ابتدای سالجاری گشتهای راهداری نسبت به اعمال قانون تعداد  49 مورد ساخت و ساز غیر مجاز و تجاوز به حریم راه اقدام نمودند.

وی خاطر نشان نمود: در سالجاری  طی عملیات مستمر راهداری بالغ بر 6985 تابلو و بنر غیر مجاز ثابت و سیار نیز از حاشیه جاده های استان جمع آوری شده است. 

 این مقام مسئول سپس با تاکید بر این نکته که حریم راه ، خط قرمز حوزه راهداری است از روسای ادارات راهداری سراسراستان خواست حفظ حریم راه را به منزله و  مصداق حفاظت از بیت المال دانسته و هرگونه تجاوز به حریم راهها را با جدیت ،  قاطعیت و نیز در کوتاهترین زمان ممکن ضمن هماهنگی با نهادهای ذیربط اعمال قانون کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.