طیبه پارسا روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: سطح کیفی رقابت های جهانی بسیار بالاست و کسب مدال در این رقابت ها دشوار است.
وی که به عنوان جوانترین عضو تیم ملی تکواندو بانوان ایران در رقابت های جهانی در کره جنوبی حضور داشت ، ادامه داد: در این دوره از رقابت ها در وزن 57- کیلوگرم حضور یافتم و چهار مسابقه برگزار کردم .
وی بیان کرد: ابتدا با تکواندوکار قدرتمندی از کشور ساحل عاج روبرو شدم که پس از پیروزی برابر حریفم به مصاف راحله ایمانی از ایران رفتم که رنکینگ ششم را در این وزن در اختیار دارد که توانستم این حریفم را نیز مغلوب کنم.
این تکواندو کار گیلانی اظهار کرد: در مبارزه سوم نیز به مصاف تکوندوکار لهستانی که عنوان قهرمانی اروپا را در اختیار داشت ، قرار گرفتم و با پیروزی در این بازی ، به مصاف حریف سوئدی رفتم که رنکینگ چهارم جهان را دراختیار داشت که متاسفانه با اختلاف کمی در این بازی شکست خوردم.
پارسا یادآور شد: رقابت های تکواندو قهرمانی آسیا ، شهریور ماه امسال با حضور زبده ترین تکواندوکاران قاره کهن در کشور ترکمنستان برگزار خواهد شد.
طیبه پارسا پیش از این نیز در بازی های همبستگی کشور های اسلامی در جمهوری آذربایجان توانست مدال برنز وزن 57- کیلو گرم را کسب کرد.
****
مسئول روابط عمومی هیات ورزش های رزمی استان گیلان از برگزاری دوره مربیگری سیستم رزم طوفان انجمن ملی کیک بوکسینگ در شهرستان صومعه سرا خبر داد .
میثم خرقه پوش افزود: مونا شفیع زاده نایب رئیس هیات ورزش های رزمی گیلان و فاطمه علیمرادی نایب رئیس سبک رزم طوفان این استان به عنوان مدرس در این کلاس حضور داشتند.
وی، هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح دانش مربیگری عنوان و خاطرنشان کرد : برپایی اینگونه کلاس ها، علاوه بر ارتقای سطح کیفی مربیگری ، موجب ایجاد هماهنگی بین مربیان سبک های مختلف رشته های رزمی می شود.
وی خاطرنشان کرد: در فدراسیون ورزش های رزمی ، بیش از یکصد سبک و انجمن فعالیت دارند که حدود 50 درصد این سبک ها و انجمن ها در استان گیلان فعال هستند.
در استان گیلان بیش از سه هزار ورزشکار سازمان یافته ، در رشته های ورزش های رزمی ، در دو بخش بانوان و آقایان و در رده های سنی مختلف فعالیت دارند.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشار دهنده : بابایی
7285 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.