فاطمه گیلانی نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 445 دانش آموز دختر و پسر برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه و 215 نفر برای تحصیل در دوره دوم متوسطه این مدارس پذیرفته شدند.
وی اظهار داشت: چهار هزار و 762 دانش آموز برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان دوره اول متوسطه و دو هزار و 352 نفر برای ورود به دوره دوم متوسطه این مدارس با هم رقابت کردند.
رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان گیلان بیان کرد: دانش آموزان برای اطلاع از نتایج این آزمون می توانند با وارد کردن کد ملی و رمز ورود خود از طریق نشانی azmoon.medu.ir اقدام کنند.
گیلانی نیا زمان ثبت نام دانش آموزان پذیرفته شده برای تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان در استان گیلان را از نوزدهم تیرماه جاری عنوان و خاطر نشان کرد: دانش آموزان بایستی با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز از جمله شناسنامه و کارنامه قبولی دو سال آخر، به مدرسه استعدادهای درخشان محل پذیرش خود مراجعه کنند.
در زمان حاضر چهار مدرسه استعدادهای درخشان در رشت و در شهرستان های لاهیجان، لنگرود، تالش و رودسر هر کدام دو مدرسه استعدادهای درخشان فعال است که در سال تحصیلی گذشته، حدود سه هزار و 800 دانش آموز در این مدارس تحصیل کردند.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.

** یک هزار و 695 سبد غذایی در گیلان بین نیازمندان توزیع شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: یک هزار و 695 سبد غذایی از سوی این جمعیت بین نیازمندان استان توزیع شده است.
مهدی ولی پور افزود: این تعداد سبدغذایی با اجرای طرح ملی همای رحمت ویژه ماه رمضان بین خانواده های کم برخوردار استان گیلان توزیع شده است.
وی اظهار داشت: طرح ملی همای رحمت با بهره گیری از باورهای فرهنگی و دینی ، حس نوع دوستی با مشارکت افراد خیر و نیکوکار به منظور کمک به اقشار نیازمند و کم برخوردار اجرا شد.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح، دو میلیارد و 60میلیون ریال با مشارکت یک هزار و 636 نفر از خیرین، داوطلبان و چهار سازمان مردم نهاد جمع آوری و در قالب سبدغذایی و با حفظ کرامت انسانی در اختیار بیماران صعب العلاج، زنان سرپرست خانوار، افراد بدسرپرست، خانواده های کم برخوردار، ایتام، معلولان و خانواده های زندانیان و سالمندان قرار گرفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: در ماه مبارک 42 سفره مهربانی نیز به ارزش 370 میلیون ریال پهن شد که سه هزار و 780 نفر از افراد نیازمند ، از این سفره ها بهره مند شدند.
جمعیت هلال احمر استان، دارای چهار هزار و 443 داوطلب و عضو است که در چهار گروه هدایت، حمایت مشارکت و مهارت با هلال احمر همکاری می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.