رئیس شبکه دامپزشکی رضوانشهر از اقدامات شبکه دامپزشکی رضوانشهر در پیشگیری از وقوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو خبر داد.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، محمدپور، رئیس شبکه دامپزشکی رضوانشهر گفت: با شروع فصل گرما و نیز هشدار احتمال وقوع بیماری فوق همزمان با فصل تکثیر و تزاید کنه که عامل اصلی انتقال بیماری تب هموراژیک است اقداماتی جهت پیشگیری از وقوع بیماری در این شهرستان انجام شد.

رئیس شبکه دامپزشکی رضوانشهر تصریح کرد: برگزاری کلاسهای آموزشی و ترویجی برای گروههای مختلف در معرض خطر از جمله قصابان و دامداران و روستائیان به تعداد 250 نفر، توزیع بیش از 250 بروشور و توصیه بهداشتی در سطح روستاها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، پارچه نویسی و اطلاع رسانی در خصوص مخاطرات بهداشتی کشتار غیرمجاز در 3 نقطه شهرستان، حمام بیش از 15 هزار رأس گوسفند و بز، سمپاشی 2500 راس گاو و گوساله و 7380 متر مربع جایگاه نگهداری دام علیه انگلهای خارجی و کنه ها با استفاده از سموم مایع دامی و توزیع بروشور به همراه اخطاریه به کشتارگران غیر مجاز در مناطق ییلاقی از جمله اقداماتی انجام شده در این شهرستان بود.

وی در پایان یادآوری کرد: تهیه گوشت می بایست از مراکز عرضه معتبر و دارای مهر دامپزشکی صورت گیرد و همشهریان عزیز از خرید گوشت خارج از چرخه نظارت دامپزشکی اکیدا خودداری کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.