مونا شفیع نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رقابت های رزمی موی تای قهرمانی دختران کشور از امروز در دماوند تهران آغاز می شود که شش ورزشکار گیلانی در آن حضور یافته اند.
وی اظهار کرد: در رقابت های موی تای قهرمانی دختران کشور، زبده ترین ورزشکاران این رشته از استان های مختلف کشور در رده های سنی 14 تا 17 سال با هم رقابت می کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس و در رده سنی 14 تا 15 سال مبینا آشوری در وزن 42- کیلوگرم ، سارا عشرت طلب در وزن 45- کیلوگرم ، محدثه عشرت طلب در وزن 48- کیلوگرم و آیدا ایمانی در وزن 60- کیلوگرم اعضای تیم گیلان در رقابت های قهرمانی کشور هستند.
شفیع نژاد بیان کرد: همچنین در رده سنی 16 تا 17 سال ، سمیه پورعلی مطلق در وزن 63.5 - کیلوگرم و ریحانه موسی زاده در وزن 67- کیلوگرم نفرات اعزامی تیم موی تای گیلان در رقابت های قهرمانی دختران کشور هستند.
رشته رزمی موی تای که در ایران زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعالیت دارد ، به معنای مشتزنی تایلندی است و به همین دلیل ، تای بوکس نیز خوانده می‌شود.
این رشته ورزشی، دارای قدمتی بیش از 2000 سال در کشورهای تایلند، برمه، کامبوج و مالزی می‌باشد که ورزش ملی تایلند و یکی از مهم‌ترین سمبل‌های فرهنگی این کشور است.
موی تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است که مبارزات آن به صورت برخورد کامل و در رینگ برگزار می ‌شود و تکنیک‌های مشت در موی تای شباهت زیادی به مشتزنی آمریکایی دارد و وجود فنون گلاویزی ، این رشته را به کیک بوکسینگ و ساواته نزدیک ساخته ‌است.
خبرنگار: حسین مجرد ** انتشاردهنده: کبیری
7285/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.