به گزارش ایرنا، کنکور 96 پنجشنبه و جمعه این هفته همزمان با سراسر کشور در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر و گروه علوم تجربی در 13 شهرستان استان گیلان برگزار می شود.
29 هزار و 972 داوطلب کنکور سراسری سال 96 در استان گیلان ثبت نام کردند که 64 درصد از این داوطلبان زن هستند.
مشاوران به خانواده های داوطلبان کنکور سفارش می کنند تا فضایی آرام را در محیط خانه برای فرزندان خود فراهم کنند، آنان را دکتر یا مهندس خطاب نکنند و بعد از پایان آزمون از پرسش در مورد نحوه امتحان خودداری کرده و فرزند خود را به گردش و مسافرت ببرند.
*کنکوری ها خاطرات خوش زندگی را مرور کنند
رئیس اداره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: کنکوری ها یک روز مانده به آزمون ، فضایی شاد را فراهم کنند و ذهن خود را به سمت خاطرات خوب و خوش زندگی ببرند.
سید کاظم حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: داوطلبان کنکور در این فرصت باقیمانده به آزمون، به سمت ورزش و حرکات دارای احتمال خطر و آسیب نروند.
وی با بیان این که کنکوریها بایستی برای پیشگیری از بیماری هایی از جمله سرماخوردگی مراقبت های لازم را داشته باشند، اظهار کرد: شب امتحان بایستی دو ساعت مانده به خواب غذای سبک صرف شود.
رئیس اداره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: داوطلبان ، شب امتحان زودتر بخواند و صبح زودتر بیدار شوند و به خاطر داشته باشند اگر شب به دلیل نگرانی نخوابند بر عملکردشان تاثیر منفی خواهد گذاشت ، بنابراین بهترین کار خوابیدن است.
وی از داوطلبان خواست تا یک روز مانده به آزمون به سمت یادگیری مطالب جدید نروند، محل آزمون را شناسایی کرده و بعدازظهر روز قبل از کنکور وسایل مورد نیاز را آماده کنند.
حسینی با بیان این که داوطلبان کنکور در روز آزمون نیز صبحانه سبک اما مقوی میل کنند، افزود: نیم ساعت مانده به آزمون سر جلسه حاضر شوند، شماره داوطلبی را پیدا کرده و با آرامش به طرف محل آزمون بروند.
وی خاطر نشان کرد: به آرامی در صندلی مربوط به خود بنشینند، هنگام قرائت قرآن قبل از آغاز آزمون تمام حواس شان به لحن و صوت قرآن کریم باشد زیرا آیه های قرآنی آرامش را در وجود انسان ایجاد می کند.
رئیس اداره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: داوطلبان هنگام پاسخگویی به سئوالات ابتدا پرسش هایی که بلد هستند را پاسخ دهند و بعد به سراغ بقیه سئوالات بروند.
وی اظهار داشت: داوطلبان کنکور هنگام خستگی در جلسه آزمون عضلات را منقبض و منبسط کنند، در صورت اضطراب نفس عمیق بکشند و در صورت تحلیل توان بدنی از شکلات و آب استفاده کنند.
رئیس اداره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان گیلان از خانواده ها خواست تا در ایام آزمون بازی های کامپیوتری و مسابقه های ذهنی را از فرزندان خود دور کنند، نه مهمانی بروند و نه مهمان دعوت کنند.
* خانواده ها فضای امن همراه با شادی را برای کنکوری ها فراهم کنند
مدرس دانشگاه و سرگروه آموزشی مشاوران استان گیلان نیز با اشاره به نقش مهم خانواده ها در ایجاد آرامش برای فرزندان بیان کرد: خانواده ها فضای امن همراه با شادی را برای کنکوری ها فراهم کنند.
مجید فرخ تار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روز امتحان خانواده ها فرزند کنکوری خود را به موقع از خواب بیدار کنند و تا جلسه امتحان همراه آنان باشند.
وی خاطر نشان کرد: کنکوری ها حتی الامکان هدیه هایی که از عزیزان خود گرفته اند شامل ساعت مچی، خودکار و هر چیز مجاز دیگر به همراه خود به جلسه آزمون ببرند و به هیچ چیز دیگر جز خاطرات خوب فکر نکنند.
فرخ تار بیان داشت: هنگام پخش قرآن کریم قبل از آغاز آزمون، چشمانشان را به مدت چند دقیقه ببندند تا آرامش لازم را به دست آورند.
بیش از 17 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند.
گزارش از: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.