محمد حسن قائدیها روز سه شنبه در مراسم تجلیل از معملمان استان اصفهان در سالن کوثر این شهر با بیان اینکه اقدام ها و فعالیت های دولت تدبیر و امید در آموزش و پرورش طی سه سال و نیم گذشته برابر با 35 سال گذشته است، افزود: در سه سال و نیم گذشته بیش از 40 پروژه بزرگ آموزش و پرورش استان اصفهان به بهره برداری رسیده است.
وی در این مراسم که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: پروژه های یاد شده در توسعه امکانات آموزشی استان و تجهیزات رفاهی معلمان و کارکنان آموزش و پرورش استان بسیار تاثیرگذار است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه 20 پروژه بزرگ آموزش و پرورش این استان آماده بهره برداری است، افزود: از این تعداد، سه پروژه امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.
وی، انتصاب های انجام شده در آموزش و پرورش استان اصفهان پس از تصدی دولت تدبیر و امید را بر اساس خرد جمعی و دانش پژوهی اعلام کرد و افزود: بیشتر مدیران آموزش و پرورش استان اصفهان از خانواده های شهدا ، ایثارگران و افراد باتجربه انتخاب شده اند و دغدغه اصلی آنها تحول و توسعه در آموزش و پرورش و تغییر ماموریت مدرسه به عنوان ایجاد پایگاه برتر و کسب تجربه زندگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، رشد و شکوفایی استعدادها و آماده کردن دانش آموزان برای زندگی سالم را از بزرگترین رسالت ها و اهداف آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش برای رسیدن به اهداف خود راه طولانی در پیش دارد.
وی از معلمان به عنوان بزرگترین سرمایه های آموزش و پرورش نامبرد و افزود:
با استفاده از این سرمایه های ارزشمند باید فضاهای آموزشی به محیطی شاد و شادی آفرین که در آن دانش آموزان درس زندگی، عشق و دینداری بیاموزند، تبدیل شوند.
قائدیها با اشاره به اقدام های انجام شده در آموزش و پرورش استان طی سه سال و نیم گذشته ، گفت: آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مواد مخدر در بین دستگاههای برتر استان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: همچنین آموزش و پرورش استان اصفهان در سال گذشته با ایجاد 9 واحد آموزشی، در زمینه سواد آموزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
استان اصفهان با 800 هزار دانش آموز ، 50 هزار فرهنگی و پنج هزار واحد آموزشی دارای 41 منطقه و شهرستان است.
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت روز معلم به شهر اصفهان سفر کرد و پس از ورود به این خطه برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا راهی گلستان شهدای این شهر شد.
وزیر آموزش و پرورش با حضور بر مزار آیت الله طاهری امام جمعه فقید اصفهان، علی اکبر پرورش وزیر اسبق آموزش و پرورش، سرداران شهید کاظمی و خرازی و همچنین شهدای مدافع حرم با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل، یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.
12اردیبهشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
7150 / 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.