به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان محمد محسن‌بیگی در حاشیه بازدید از مدارس محل اسکان میهمان نوروزی استان با تبریک سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از پذیرش و اسکان 197 هزار و 549 نفر روز مسافر تا پنجم فروردین ماه در مدارس و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان خبر داد.
وی گفت: تعداد خانوار های پذیرفته شده در مدارس و مراکز اقامتی استان کرمان نیز حدود 26 درصد رشد داشته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ستاد‌های اسکان میهمانان نوروزی استان کرمان در 26 اسفند ‌سال گذشته با حضور مسئولان در سطح استان افتتاح شد افزود: تاکنون 85 هزار و 891 مسافر در قالب 21 هزار و 195 خانوار در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند.
وی تصریح کرد: روز چهارم فروردین ماه جاری 13 هزار و 153 نفر در قالب سه هزار و 394 خانوار و 30 هزار 252 نفر روز مسافر در ستاد اسکان فرهنگیان استان پذیرفته شده اند.
محسن‌بیگی گفت: 70 درصد میهمانان نوروزی ستاد اسکان آموزش و پرورش استان کرمان را فرهنگیان و 30 درصد را سایر اقشار جامعه تشکیل می دهند.
وی افزود: تاکنون 62 هزار و 35 نفر فرهنگی در قالب 15 هزار و 201 خانوار در مدارس استان پذیرش شده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از پذیرش 23 هزار و 856 نفر در قالب پنج هزار و 994 خانوار غیر فرهنگی در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان نیز خبر داد.
وی عنوان کرد: شهرستان های کرمان، سیرجان، راور، انار، شهربابک و بم نیز به ترتیب بیشترین آمار پذیرش مسافر نوروزی را تاکنون به خود اختصاص داده اند.
محسن بیگی گفت: اکثر میهمانان پذیرفته شده در ستاد های اسکان نوروزی فرهنگیان استان کرمان به ترتیب از استان های خراسان رضوی، اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی هستند.
وی با بیان اینکه ستاد اسکان فرهنگیان استان ظرفیت پذیرش و اسکان روزانه بیش از 30 هزار نفر مسافر را دارد افزود: پیش بینی می شود بیش از 350 هزار مسافر به ستادهای اسکان نوروزی فرهنگیان استان مراجعه کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از ارائه خدمات پزشکی رایگان به مسافران فرهنگی در کلینیک پزشکی درمانی فرهنگیان خبر داد و گفت: بیش از یکهزار و 200 نفر از میهمان نوروزی این استان طی ایام نوروز تاکنون از خدمات درمانگاه فرهنگیان استفاده کرده اند.
وی گفت: پنج هزار و 160 کلاس درس در قالب 441 مدرسه در 33 پایگاه اسکان این استان، آماده خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.
محسن بیگی بیان کرد: از مجموع پنج هزار و 160 کلاس‌ در نظر گرفته شده برای اسکان میهمانان نوروزی استان کرمان، چهار هزار و 128 کلاس درجه «الف» و یکهزار و 32 کلاس درجه «ب» هستند که برای تجهیز این کلاس ها اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در اسفند ماه سال گذشته هزینه شده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.