به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سعید شاه آبادی غروب سه شنبه در دیدار با فرماندار رشت اظهار کرد: غدیر و حضرت علی (ع) پرچمدار وحدت هستند و هیچ کسی نباید با نام امیرالمومنین(ع) بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد چرا که این امر، با آرمان آن امام همام فاصله زیادی دارد.
وی تصریح کرد: باید شأنیت و جایگاه اهل بیت (ع) را به زبان استدلال از کتب دین خدا حفظ کنیم و هم اکنون 70 درصد شرکت کنندگان کلاس های ما در بعضی شهرهای جنوبی کشور، اهل سنت هستند.
حجت الاسلام شاه آبادی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع ) و سلاله پاک حضرت رسول(ص) متعلق به همه مردم هستند.
وی با اشاره به تاسیس موسسه غدیرشناسی از هفت سال قبل گفت: از همان بدو تاسیس استقبال زیادی برای شرکت در کلاس های آموزشی این موسسه شده که هدف از تاسیس آن، بصیرت افزایی و دفاع از حریم ولایت با استدلال و منطق در مقابل شبهات می باشد.
فرماندار شهرستان رشت نیز در این نشست با اشاره به پیشینه غنی گیلان، این استان را محور فرهنگ و بویژه پرورش دهنده عالمان و دانشمندانی همچون آیت الله بهجت، آیت الله قربانی، آیت الله رودباری و پروفسور سمیعی دانست.
سیروس شفقی با ابراز حرسندی از فعالیت این موسسه افزود: به اینچنین کارهایی که نیازهای دینی جامعه را پاسخ دهد، احتیاج داریم.
وی اظهار کرد: علمای دینی بایستی به شبهات جوانان پاسخ دهند تا دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) ، نتوانند از پاکی آنان سوء استفاده کنند.
وی با اشاره به شهرستان آستارا به عنوان منطقه ای اهل سنت نشین در استان و حضور خود در این شهرستان به عنوان فرماندار گفت: در آن زمان هم اهتمام داشتم تا خدمات یکسانی به اهل تسنن و تشیع در روستاها ارائه شود که خروجی این اقدام، وحدت بیشتر اهل تسنن و تشیع بود.
حجت الاسلام شاه آبادی امروز (سه شنبه) در جریان سفر به گیلان، با آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان و مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان نیز دیدار کرد.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
2007/7296
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.