ابوطالب جوان روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا آغاز شد و سه بار در هفته تا پایان تابستان در سه طرح سالمسازی برگزار خواهد شد.
وی اظهار کرد: طرح های سالمسازی دریا در آستارا با حدود 30 هکتار مساحت، بهترین فضا و فرصت اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی است و نمایشگاه های صنایع دستی نظیر گلیم، نازک کاری روی چوب و تابلوهای نقاشی و عکس از آثار هنرمندان آستارا نیز تا پایان تیرماه در نوار ساحلی دایر خواهد بود.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی در ساحل آستارا از پنج سال پیش اجرا می شود و هنرمندان استان گیلان با برنامه های جذاب هنری جهت پرکردن اوقات فراغت شهروندان و مسافران، قدم های مهمی بر می دارند و امسال پنج گروه در این راستا همکاری می کند.
جوان بیان کرد: برخی از آثار هنری تولید شده به سبب جذاب نبودن موضوع و پرداخت ضعیف، مورد استقبال قرار نمی گیرد و مخاطب هوشمند امروز به دنبال دریافت پیام آثار هنری است و اگر پیام را دریافت کند، به برنامه ها توجه نخواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی در آستارا به سبب موقعیت مرزی این شهرستان از اهمیت برخوردار است، ادامه داد: ازدواج سالم، اعتیاد، اقتصاد مقاومتی و جمعیت موضوعاتی است که باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و در 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آن، سه محدوده طرح سالمسازی دریا ایجاد شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.