به گزارش عصر یکشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سردار محمدرضا میرحیدری در نشست طرح سالم سازی دریای گیلان، با بیان اینکه در بحث سالم‌سازی سواحل دو هدف عمده دنبال می‌شود، اظهار کرد:‌ هدف اول ارتقاء امنیت اخلاقی در سواحل و تفرجگاه‌ها و هدف دوم پیشگیری از تلفات جانی و مالی گردشگران است.
وی عمل به تکالیف و وظایف ذاتی ناجا برای برقراری امنیت و نظم عمومی، پاسخ به مطالبات مردمی و مسئولان، ایجاد آرامش روانی برای مسافران، کاهش نارضایتی عمومی از وضعیت سواحل و مسئول سازی سایر دستگاه های درون و برون سازمانی را از اهداف مهم طرح سواحل پلیس ذکر کرد.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به اهمیت پاسداری از ارزش ها و جلوگیری از انجام اقدامات خلاف شئونات اسلامی در سواحل و تفرجگاه‌ها افزود: شنای مختلط، سگ گردانی، ایجاد مزاحمت برای نوامیس و حمل مواد مخدر از جرایم متداول در سواحل هستند.
وی با یادآوری اینکه مسافت گیلان حدود 14 هزار کیلومتر مربع و جمعیت استان کمی بیشتر از 2 میلیون و 500 هزار نفر است، خاطرنشان کرد:‌ در گیلان 9 شهرستان ساحلی و نوار ساحلی، 116 نقطه شنا ممنوع و خطرآفرین و 120 تفرجگاه ساحلی وجود دارد.
سردار میرحیدری با بیان اینکه 30 هزار نفر در روزهای عادی و 100 هزار نفر در روزهای تعطیل، در سواحل گیلان حضور می یابند، اظهار داشت: 9 پاسگاه ساحلی و 25 کلانتری و پاسگاه در 42 کیلومتر طرح سالم سازی دریا فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه تعداد غرق شدگان در سواحل گیلان در سال گذشته، کمترین آمار طی 10 سال اخیر بود، گفت:‌ تلاش برای کاهش این آمار در تابستان امسال نیز با جدیت دنبال می شود.
وی با تاکید بر تشکیل قرارگاه سلامت دریا در مرکز استان به ریاست استاندار و در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران خاطرنشان کرد: مسدودسازی مسیرهای فرعی منتهی به سواحل و جانمایی پارکینگ ها برای جلوگیری از تردد خودروها در مجاورت دریا، مورد توجه پلیس خواهد بود.
سردار میرحیدری با بیان اینکه تیم های بازرسی بر طرح های سالم های دریا نظارت خواهند داشت، اظهار داشت: برای فعالیت طرح ها و واحدهای صنفی مستقر در سواحل، ساعات کاری خاصی در نظر گرفته شده است.
وی اجرای مستمر طرح جهادی فرهنگی گیلان مطهر را با توجه به دستاوردهای انتظامی، امنیتی و اخلاقی این طرح مفید توصیف کرد و گفت: رویکرد نظارتی و پیشگیرانه به جای اقدامات سلبی و عملیاتی در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.
گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب، 280 کیلومتر نوار ساحلی دارد. 9 شهرستان و 65 روستای استان نیز ساحلی هستند.
سال گذشته یک هزار و 39 نفر از غرق شدگی در گیلان نجات یافتند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.