داریوش اشکانی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا همچنین از مصرف کنندگان خواست تا از خرید فرآورده های لبنی که خارج از یخچال نگهداری شده و به هر شکلی زنجیره سرمایی برای نگهداری آنها حفظ نشده است، خودداری کنند.
وی نسبت به بروز مسمومیت های غذایی در صورت رعایت نکردن اصول نگهداری و شرایط عرضه محصولات لبنی هشدار داد و افزود: با آغاز فصل گرما که دمای محیط برای رشد میکروب ها مناسب می شود، با توجه به استفاده نشدن مواد نگهدارنده در تولید محصولات لبنی از جمله انواع پنیر، شیر و خامه ، باید از لحظه خروج از کارخانه تا رسیدن بدست مصرف کننده، زنجیره سرما در انتقال و نگهداری این محصول رعایت شود.
به گفته اشکانی پور ، عمدتا به دلیل رعایت نشدن زنجیره سرما و گرم بودن هوا در فصل تابستان، شاهد فساد فرآورده های لبنی و بروز مسمومیت های غذایی ناشی از آن هستیم و برخی توزیع کنندگان محصولات لبنی و مغازه داران، به بهانه فروش سریع و کوتاه مدت این فرآورده ها آنها را در یخچال نگهداری نمی کنند حال انکه در گرمای تابستان حتی در مدت کوتاه نیز به دلیل شرایط محیطی موجود، امکان فساد آنها وجود دارد.
وی همچنین توصیه کرد: مردم برای اطمینان از صحت نشان استاندارد بر روی انواع فراورده های مصرفی، کد 10 رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد بر روی محصول را به سامانه رایگان 10001517 پیامک کنند.
اشکانی پور خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در صورت وجود هرگونه شکایت از کیفیت محصولات دارای نشان استاندارد، شکایت خود را از طریق تلفن گویای 1517 به اداره کل استاندارد گیلان اعلام کنند.
خبرنگار: مریم سلیمانی** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.