به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین شب گذشته در آیین بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت آیت ا... امینیان در مسجد جامع آستانه اشرفیه اظهار کرد: عالمان و بزرگان دینی وارثان پیامبران اند و جامعه را به سوی سعادت هدایت می کنند.
وی با اشاره به جایگاه والای علم و عالم تصریح کرد : عالمان به عنوان امین خداوند متعال بر روی زمین ،برای رهایی جامعه از گمراهی تلاش می کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین همچنین با اشاره به جایگاه علمی و معنوی آیت ا... امینیان افزود: آیت ا... امینیان در طول عمر پر برکت خویش آثار و خدمات ارزنده ای را از خود بر جای گذاشته است.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این عالم فقید اظهار داشت: آیت ا... امینیان یکی از علمای برجسته گیلان و از چهره های درخشان حوزه علمیه کشور بود..
در آیین بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت آیت ا... امینیان ، معاونت سیاسی استانداری گیلان، فرماندار ، امام جمعه ، روحانیون ،مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم شرکت داشتند.
به گزارش ایرنا ، آیت الله محمدعلی امینیان از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان آستانه اشرفیه بود که سال 1394 ، در سن 89 سالگی، به دلیل کهولت سن و عارضه قلبی درگذشت.
ایشان از سال 1363 ، امامت جمعه شهرستان آستانه اشرفیه را برعهده داشته است.آیت الله امینیان همچنین چهار دوره، به عنوان یکی از نمایندگان مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است.
مسئولیت دادگاه انقلاب با حکم حضرت امام (ره) ، نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه گیلان در زمان حضرت امام خمینی (ره) به مدت حدود 14 سال ، بانی و مدیریت حوزه علمیه جلالیه در آستانه اشرفیه و نیز بانی حوزه علمیه اهل بیت (ع) این شهرستان از جمله مسوولیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله محمدعلی امینیان بوده است.
شهرستان آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: علیرضا رنجکش ** انتشار دهنده : بابایی
7286 / 6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.