حجت الاسلام حسن ملائکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 6موسسه و 10 خانه قرآن روستایی و شهری با مجوز اداره تبلیغات اسلامی در این شهرستان فعال است و برنامه های متنوعی نظیر جزخوانی، آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن و صوت و لحن کلام وحی را به صورت تخصصی برای روزه داران عزیز اجرا می کنند.
وی افزود: در بیش از 20 مسجد تالش نیز مراسم قرائت قرآن با حضور قاریان برتر موسسات قرآنی و امامان جماعت برگزار می شود.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در تالش، نمایشگاه هنرهای تجسمی اسماء متبرکه در مجتمع فرهنگی و هنری معراج اداره فرهنگ و ارشاداسلامی این شهرستان دایر شده است.
بهرام خوشحال رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: در این نمایشگاه آثار نقطه کوبی، پتینه کاری، ویترای، سفال، حجم سازی و تابلو های برجسته از فاطمه بهزادی جلالوند به مدت یک ماه در معرض نمایش قرار گرفته است.
وی افزود: فاطمه بهزادی جلالوند متولد 1369 تالش از سال 1392 فعالیت هنری خود را با برگزاری نمایشگاه های انفرادی و حضور در نمایشگاه های گروهی هنرهای تجسمی آغاز کرده است.

***
مدیر جهاد کشاورزی تالش از آغاز برداشت محصول گیلاس در سطح 83 هکتار از باغات میوه این شهرستان خبر داد.
سید علی موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود امسال 332 تن گیلاس به ارزش اقتصادی 20 میلیارد ریال تولید و به بازارهای محلی و استان های دیگر عرضه شود.
وی اظهار کرد: این مقدار سطح زیر کشت از ارقام گیلاس تک دانه مشهد، شبستری و محلی است و به 167 بهره بردار کشاورزی تعلق دارد.
وی ادامه داد: به علت شرایط مساعد آب و هوایی پیش بینی می شود تولید گیلاس نسبت به سال قبل در تالش 10 درصد افزایش یابد.
شهرستان تالش با 27 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 30 هزار بهره بردار در غرب استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: سید جلال سید محمدی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7106 / 7124 /6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.