محمدسعید ایزدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: ردیف های اعتباری دولت برای بازآفرینی بافت های فرسوده شهری از 38 میلیارد تومان سال گذشته امسال به 834 میلیارد افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی از سال 93 به عنوان یک سند ملی برای مقابله با مسایل و مشکلاتی که در شهرها وجود دارد اقدام کرد که یکی از این اقدامات تشکیل ستاد ملی در سطح استان ها و شهرستان ها بود که توانست برنامه هایی برای مجموعه دو هزار و 700 محله مورد شناسایی در کشور طراحی کند.
وی اظهارداشت: درکنار اجرای برنامه های بازآفرینی شهری سعی کردیم از ابزار بانکی نظیر وام برای نوسازی و وام برای خرید استفاده شود که برای اولین بار درکشور ساکنان بافت های فرسوده می توانند از وام های خرید با سود هشت درصد از محل صندوق یکم بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: ساکنان این مناطق می توانند از وام 50، 40 و 30 میلیون تومانی برای نوسازی و 25 ، 20 و 15میلیون تومانی وام خرید مسکن استفاده کنند.
ایزدی افزود: سیاست های بازآفرینی تلاش می کند که کیفیت زندگی در شهرها را به دلیل مسایل و مشکلاتی که امروزه با آن مبتلا هستند را ارتقا دهد و این سیاست به وزارت راه و شهرسازی به عنوان هماهنگ کننده محول شده است .
وی نقش دولت را در اینگونه مسایل هدایتگر و تسهیل کننده دانست و یادآورشد: در این مدل ها خود مردم نقش محوری دارند و اجرا را به بخش خصوصی واگذار شده است و دولت تسهیلات حمایتی پرداخت و نقش تسهیل گری دارد.
وی اضافه کرد: متاسفانه آمار غیرقابل باوری در استان گیلان وجود دارد که بیش از 50درصد جمعیت شهری این استان در مناطقی زندگی می کنند که از خدمات و امکان پایه ای برخوردار نیستد و ساکنان آن بد مسکن هستند و کیفیت زندگی شان دچار مخاطره هایی است.
وی تصریح کرد: امسال در گیلان به کسانی که از سال 93 پرداخت وام آنها سررسید شده است تسهیلات مسکن پرداخت می شود و تاکنون بالغ بر یک هزارو 750 مورد تسهیلات واگذار شده است .
چهارمین جلسه ستاد استانی بازآفرینی پایدار شهری استان گیلان در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال با حضور ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه ، مدیران شهری ، جمعی از مدیران کل استان ، معاون امورهماهنگی عمرانی استاندار گیلان ، نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل و شهرداران چند شهر روز چهارشنبه در سالن فرمانداری لاهیجان برگزارشد.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.