به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح آستارا، یگان های مستقر در میدان به کلام الله مجید، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصاویر شهدا، تمثال امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و مسئولان ادای احترام کردند و مسئولان نیز از یگان های مستقر بازدید کردند.
امام جمعه شهرستان آستارا در این آئین گفت: فتح خرمشهر آزادسازی خاک نبود بلکه فتح ارزش های ملی و مذهبی بود و خرمشهرهای معنوی دیگری در انتظار رشادت فرزندان ایران زمین است.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا حفظ و انتقال روحیه ایثار و شهادت را به نسل های جدید ضروری خواند و افزود: حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل به خصوص در آزادسازی خرمشهر باید برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.
وی گفت: علاوه بر وحدت و همدلی مردم، ارتباط نزدیک و تنگاتنگ سپاه، بسیج و ارتش راز موفقیت ملت در مقابل دشمنان کوردل است.
وی تقویت تجهیزات و تسلیحات نظامی را ضروری دانست و بیان کرد: تقویت موشک ها و توان نظامی در مقابل دشمنان در قرآن کریم تاکید شده است.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این آئین گفت: خرمشهر نماد مقاومت و ایثار در مقابل دشمنان و بیگانگان است.
سرهنگ پاسدار جهانبخش آرمان اخلاص و عمل صالح را رمز موفقیت رزمندگان در عملیات بیت المقدس خواند و افزود: رزمندگان اسلام با مقاومت در برابر دشمن به شخصیت های ماندگار تاریخ تبدیل شدند.
وی گفت: ایران اسلامی با مقاومت در برابر ترفندهای دشمنان، تبدیل به سنگر مستحکم و نفوذ ناپذیر شده است.
در ادامه این آئین تعدادی از رزمندگان آستارایی که در سال 1361 در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر شرکت کرده بودند، تجلیل شدند و مزار شهدای آستارا گلباران شد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 166 شهید، 71 آزاده و 615 جانباز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.