مهدی حاجتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در بسیاری از مدارس گیلان به عنوان شعب اخذ رای و مشارکت فرهنگیان در فرآیند انتخابات و احتمال طولانی شدن شمارش آرا، تمامی مدارس استان فردا (شنبه) تعطیل است.
وی انتخابات را نماد مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف است بنابراین همه ما در این حماسه ملی شرکت گسترده خواهیم داشت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: رای اولی های نیز امروز (جمعه) همگام با سایر اقشار و هم سن و سالان خود در انتخابات حضوری پرشور دارند.
مردم گیلان همگام با سایر استان ها ، از ساعت هشت صبح امروز (29 اردیبهشت) در محل های تعیین شده حاضر شدند تا آرای خود را به صندوق ها بریزند.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد انتخابات گیلان، یک میلیون و 889 هزار و 655 نفر در استان واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان هستند.
از مجموع واجدین شرایط رأی دادن در انتخابات، 41 هزار و 66 نفر رأی اولی هستند.
همچنین 14 هزار و 665 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستا با هم رقابت می کنند که از این تعداد، یک هزار و 625 نفر در شهرها و 12 هزار و 989 نفر در روستاها هستند؛ از این تعداد 965 نفر زن و 13 هزار و 700 نفر مرد هستند.
سه هزار و پنج شعبه اخذ رأی نیز برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ، آماده شده است.
مردم در شهر رشت 11 عضو شورا و در 46 شهر دیگر نیز پنج عضو شورا را انتخاب می کنند.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2 هزار و 583 آبادی دارای سکنه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.