به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز دوشنبه در آئین افتتاح خانه هلال دهستان ویرمونی در حضور مسئولان، اهالی و دانش آموزان گفت: دهیاری ها در گسترش ارتباطات اجتماعی نقش محوری دارند و از ایجاد خانه های هلال در همه دهیاری های این شهرستان استقبال می کنیم.
یونس رنجکش افزود: نهادینه شدن آموزش های پیشگیرانه جمعیت هلال احمر برای آمادگی مردم در مقابله با بلایای طبیعی ضروری است و باید آموزش ها از مدارس شروع شود.
رئیس جمعیت هلال احمر آستارا نیز در این آئین گفت: دوری از شهر، آسیب پذیر بودن، قابل پیش بینی نبودن حوادث و تغییر شرایط اقلیمی از دلایل ایجاد خانه های هلال در روستاهاست.
حسین خورشیدی افزود: جمعیت هلال احمر با توسعه تیم های امدادی و آموزش های همگانی امداد و نجات برای ارتقای آمادگی مردم جهت مدیریت حوادث طبیعی تلاش می کند.
وی اظهار کرد: بهترین راهکار مقابله با حوادث طبیعی و کاهش خسارت های آن، آمادگی مردم است و در این راستا خانه های هلال با اتکا به امکانات جمعیت هلال احمر توسعه می یابد.
در ادامه این آئین با اهدای لوح های تقدیر از مسئولان محلی به جهت همکاری تنگاتنگ با جمعیت هلال احمر آستارا قدردانی شد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در آستارا، فرماندار آستارا در بازدید از دهستان ویرمونی گفت: گزارش بموقع مشکلات مردم، وظیفه اصلی مسئولان است و مقامات محلی باید نارسایی ها و موانع را بدون فوت وقت و با رعایت سلسله مراتب مطرح کنند.
یونس رنجکش با ابراز تاسف از مطرح نشدن غیبت پزشک مرکز بهداشتی و درمانی این دهستان از سوی دهیاری و بخشداری، سرعت عمل مقامات محلی را در انعکاس مشکلات مناطق تحت مدیریت ضروری دانست.
وی بر حضور پزشک مرکز بهداشتی و درمانی ویرمونی در محل خدمت و همراهی صمیمانه اهالی با وی برای تداوم خدمات حوزه بهداشت و درمان در این دهستان تاکید کرد.
تعدادی از اهالی ویرمونی نیز با قدردانی از حضور مسئولان در این دهستان، از خدمات و سابقه کار پزشک مرکز بهداشت و درمان ویرمونی ابراز رضایت کردند و سوء تفاهم بین اهالی با پزشک را علت غیبت چند روزه وی دانستند.
رنجکش در بازدید از فاضلاب و معابر عمومی دهستان ویرمونی نیز گفت: در جلسات مختلف ضرورت طرح مشکلات مناطق تحت مدیریت از سوی دهیاران و بخشداران به فرمانداری گوشزد شده و گزارش بموقع مشکلات مردم در رفع آنها تاثیر زیادی دارد.
ویرمونی یکی از 30 دهستان آستاراست و بیش از 20 روستا را شامل می شود.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت، 2 بخش و 62 روستا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور ** انتشاردهنده: کبیری
7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.