پس از روزها شایعات درباره لیست احتمالی اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر رشت همانگونه که انتظار می رفت انتقادها با انتشار این لیست بالا گرفت و این در حالی بود که انتظارات محافل سیاسی و رسانه ای و همچنین هواداران اصلاحات بسیار بیشتر از آن چیزی بود که در لیست شورای اصلاح طلبان دیده می شود.
لیست اصلاح طلبان رشت همچون لیست منتشر شده مشابه در تهران، به نظر می رسد بر مدار چارچوب های منطقی انجام نگرفته است به نحویکه این گمان تقویت می شود برخی رودربایستی ها و شاید سهم خواهی ها به چنین لیستی منجر شده باشد و به همین دلیل به نظر می رسد لیست اصلاح طلبان در رشت اقبال خوبی نزد مردم نخواهد داشت به نحویکه این هراس وجود دارد که سرنوشت شورای دوم برای اصلاح طلبان دوباره تکرار شود.
براین اساس این سوال مطرح می شود که آیا رای نماینده مثلاً یک حزب چند نفره مهم تر از پایگاه اجتماعی گسترده فلان کاندیدا می باشد؟ و آیا این همان راهی نیست که در تهران به ورود احمدی نژاد به شهرداری و از آنجا به کاخ ریاست جمهوری منجر گردید؟
اصلاح طلبان باید بدانند که مطمئنا قرار دادن افراد با پایگاه و جذابیت اندک مردمی در لیست، تنها منجر به پیروزی رقیب خواهد شد.
چندی پیش یک عضو برجسته اصلاح طلبان رشت گفته بود که انتخاب لیست اصلاحات برای شورای شهر رشت باید مبتنی بر عقلانیت و رای اعضاء باشد اما امکان جمع این دو بعید است.
بر این اساس است که به نظر می رسد لیست شورای اصلاحات در رشت تنها براساس رای اعضا بوده است و دیگر هیچ!
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.