محمد باقر قاسم پور عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال در حالی با افزایش کشت مکانیزه در اراضی شالیکاری این شهرستان روبرو هستیم که این میزان در سال گذشته حدود 50 درصد بوده است.
وی میزان اراضی زیر کشت برنج این شهرستان را 23 هزار و 570 هکتار عنوان کرد و گفت: امسال کشت مکانیزه برنج در 14 هزار و 142 هکتار از اراضی این شهرستان و با استفاده از 380 دستگاه ماشین نشاء کار برنج صورت می گیرد.
قاسم پور با اشاره به استقبال کشاورزان این شهرستان از انجام کشت مکانیزه برنج تصریح کرد: در سال گذشته 11 هزار و 785 هکتار از اراضی این شهرستان بصورت مکانیزه کشت شده است.
وی انجام کشت مکانیزه را برای کشاورزان مقرون به صرفه عنوان کرد و گفت: کاهش هزینه های تولید ، افزایش سطح تولید ، سهولت کار و ... از اهداف مهم کشت مکانیزه برنح در اراضی این شهرستان است.
وی توسعه بخش مکانیزاسیون در این شهرستان را از عوامل مهم افزایش کشت مکانیزه برنج عنوان کرد و یادآور شد: از ابتدای سال گذشته تا کنون بیش از 34 میلیارد ریال تسهیلات توسعه بخش میکانیزاسیون در این شهرستان جذب و به متقاضیان پرداخت شده است.
وی در ادامه توسعه بخش مکانیزاسیون کشاورزی را از سیاست های خوب دولت عنوان کرد و ادامه داد: کشت مکانیزه و سنتی برنج در این شهرستان تا پایان اردیبهشت ماه جاری توسط کشاورزان منطقه ادامه خواهد داشت.
قاسم پور همچنین یادآور شد: از زمان آغاز فصل زراعی جدید تاکنون بیش از 90 درصد از اراضی این شهرستان توسط کشاورزان شخم زده شده و در 95 درصد اراضی نیز خزانه گیری شده است.
وی سطح نشاء کاری اراضی این شهرستان را 30 درصد عنوان کرد و گفت: سطح آب تخت در اراضی زیر کشت برنج این شهرستان نیز بیش از 30 درصد است.
وی تولید برنج را یکی از منابع مهم اقتصادی کشاورزان این شهرستان عنوان کرد و گفت: سالانه بطور متوسط حدود 102 هزار تن شلتوک در سطح اراضی منطقه به دست می آید که از این میزان 60 درصد به برنج سفید تبدیل می شود.
شهرستان آستانه اشرفیه با دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار:علیرضارنجکش**انتشاردهنده: کبیری
7287/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.