به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پورحسن روز چهارشنبه در نشستی با مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان و سازمان های مردم نهاد افزود: بایستی برای ارتقاء آگاهی های عموم مردم برای مقابله با مخاطرات همکاری های لازم انجام گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی خادم جمعیت هلال احمر (خانواده آماده در مخاطرات) اظهار کرد: آموزش های چهره به چهره در اجرای این طرح برای آمادگی خانواده ها برای مواجهه مناسب با حوادث نقش مهمی دارد.
وی در ادامه با بیان این که هدف دین مبین اسلام آموزش و رسیدن به جامعه ای سالم است، اظهار کرد: در این میان انسانهایی برای کمک به دیگران آفریده شده اند که رسالت سنگینی به عهده آنان بوده و نیاز به همراهی و همکاری دارند تا بتوانند در راه هدف قدم بردارند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان خاطر نشان کرد: با آموزش صحیح و آگاهی دادن به مردم در تمام زمینه ها بسیاری از مشکلات اجتماعی و زیست محیطی که امروز شاهد آن هستیم از بین خواهد رفت.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز گفت: با تدوین برنامه پنج ساله هلال احمر علاوه بر امداد و نجات، آموزش همگانی، ارایه خدمات اجتماعی و توانبخشی کمک به کاهش آسیب های اجتماعی در تعامل با دستگاه های مجری نیز پیش بینی شده است.
مهدی ولی پور افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط سازمان ملل در دهه های آینده آسیب های اجتماعی بیشترین مشکلات را برای جوامع به بار خواهد آورد که باید برنامه ریزی درست و آموزش های لازم برای مقابله با آن داشته باشیم .
وی با اشاره به حادثه خیزی کشور و به تبع آن استان گیلان اظهار داشت: به دلیل تغییرات آب و هوایی و پیشرفت تکنولوژی، حوادث انسان ساز و آسیب های اجتماعی علاوه بر حوادث طبیعی مردم را تهدید می کند.
وی با بیان نقش مهم و تاثیر گذار NGO ها تصریح کرد: سازمانهای مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله کاهش اعتیاد، حفظ محیط زیست و.... به عنوان پل ارتباطی بین هلال احمر و مردم می توانند در اجرای طرح های متعدد آموزشی در کنار هلال احمر باشند تا بتوانیم جامعه ای تاب آور در برابر مخاطرات داشته باشیم که این مهم با تعامل بیشتر آنان امکان پذیر است.
وی با اشاره به شعار امسال جمعیت هلال احمر با عنوان ترویج صلح و دوستی برای داشتن جامعه ای آرام تصریح کرد: این مهم با ترویج تفاهم اجتماعی، تقویت مشارکت مردم، تامین منابع درآمدی توسط برند های کشوری، کمک به کاهش بیماری های واگیر دار، حفظ محیط زیست که همه در گرو آگاهی بخشی مردم توسط مسئولان و دست اندرکاران امکان پذیر است.
این نشست با هدف توجیه طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) برگزار شد.
طرح ملی خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با هدف آمادگی در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث از دهه فجر سال گذشته به اجرا درآمده که در اجرای این طرح در مدت یک سال هشت هزار و 610 خانواده گیلانی از آموزش چهره به چهره این جمعیت بهره مند می شوند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.