به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، در ابتدای برنامه میثم دوربین فرزند شهید روی صحنه حضور پیدا کرد و ضمن خوشامد گویی به میهمانان برنامه به بیان خاطرات و دلتنگی های خود از پدر شهیدش پرداخت .
در ادامه این مراسم سردار حاج اسماعیل تقی لو همرزم شهید جواد دوربین با بیان خاطراتی از آن شهید بزرگوار گفت : پیروزی هایی که ایران در سوریه با همت این شهدا کسب کرده است همه به اعتقادات و غیرت و آن چیزی که در وجود مردم ایران هست برمی گردد.
وی اظهار کرد : من از دست نوشته های شهید جواد دوربین دیدم که این شهید بزرگوار زمانی که برای ماموریت اعزام می شود چقدر دید بزرگ و وسیعی در این حوزه داشت و تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی را در آن دست نوشته ها مرقوم کرد و این نشان از بزرگی روح و اندیشه و هدفی آن شهید بود.
در ادامه مراسم پونه نیکوی شاعر جوان اهل بندر انزلی ، سالروز وصال و شهادت شهید بزرگوار سردار جواد دوربین را گرامی داشت و گفت : شهید دوربین از دیار استقامت و شور و قهرمان پروری به عنوان مدافع حرم حضور یافت و به درجه رفیع شهادت نایل شد و این مراسم پاسداشتی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار است که با همت و تلاش دست اندرکاران برگزار می شود.
در ادامه برنامه فیلم مستند زندگی سردار شهید جواد دوربین با عنوان 'آیه ای که تفسیر شد' به کارگردانی آرمین صافدل در سالن مراسم برای حضار اکران شد.
در این مراسم از اپلیکیشن اندرویدی اختصاصی شهید جواد دوربین توسط طراح و سازنده آن محمد لاهوری به حاضران در همایش معرفی و از آن رونمایی شد.
در این همایش از ورزشکار و قهرمان پارالمپیک ( والیبال نشسته ) میثم علیپور که مدال خود را تقدیم به شهید جواد دوربین کرده بود تقدیر بعمل آمد.
همچنین از فرشید کریمی پور و محمد سالار شاه بیگی و اسماعیل تقی لو به سبب حضور و رشادت در جبهه مقاومت، سید جلال حسینی بازیکن پرسپولیس و مجید لاهوری به جهت برگزاری این مراسم قدردانی شد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار کربلائی”جواد دوربین ” متولد سال 1343 از فرماندهان گروهان در عملیات آزادسازی خرمشهر ، جانباز سالهای حماسه و مقاومت ، جانشین سپاه و فرمانده عملیات سپاه انزلی ، برادرشهید جمال دوربین بود که 17اردیبهشت 1395 در نبرد خونین خانطومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
از این شهید والامقام چهار فرزند به یادگار مانده است.
دریافت خبر : گیتی بابایی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6030/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.