به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت فومنی بیان داشت: برای داشتن آثاری ماندگار از سیره‌ عملی ایشان باید از ظرافت های هنرمندانه استفاده کرد زیرا کمتر کسی به جایگاه عرفان، زهد، تقوی، شهامت، پاکدامنی و ساده زیستی ایشان می رسد.
وی با اشاره به اینکه هر چقدر به ابعاد زندگی حضرت آیت الله بهجت بپردازیم باز هم خلاءهایی از شناخت ایشان وجود دارد، افزود: ایشان پرورش یافته‌ پدری هستند که در زمان خود علاوه بر سرودن اشعار در مدح اهل بیت، به عنوان یک معتمد عادل در فومن زبانزد خاص و عام بود.
نجفی با اشاره به برخی از سرگذشت زندگی آن عالم عامل خاطرنشان کرد: غالباً شخصیت آیت الله بهجت را از بعد عرفانی می‌نگرند، در حالیکه ایشان در بعد علمی نیز به عنوان یکی از افراد فرهیخته در حوزه‌های علمیه شهرت داشت.
استاندار گیلان اعطای لقب فاضل گیلانی در جلسات مباحثه‌ طلبگی به آیت الله بهجت را نشان از بالندگی علمی ایشان دانست و گفت: پرداختن به جای جای زندگی سراسر معنوی ایشان که همراه با اخلاق است، در زمان کنونی بسیار احساس می‌شود.
استاندار گیلان برگزاری مراسم سالانه‌ بزرگداشت آیت الله بهجت را بهانه‌ای برای بررسی موشکافانه‌ ابعاد مختلف زندگی ایشان عنوان و اضافه کرد: حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها مسئولیت‌های سنگینی در خصوص شناساندن جنبه‌های مختلف زندگی درس آموز آیت الله بهجت دارندو جوانان ما برای بهره‌مندی از سیره و روش بزرگانی همچون ایشان نسبت به گذشته نیاز بیشتری دارند.
وی با اشاره به اینکه گیلان و ایران اسلامی به وجود انسانی پرهیزگار و متقی همچون آیت الله بهجت به عنوان فخر جهان تشیع به خود می‌بالد، افزود: فضای استان در ایام منتهی به برگزاری این مراسم با علاقمندی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و آحاد مردم، آماده‌ تجلیل از مقام این عبد خالص خدا می‌شود.
در این نشست علاوه بر امام جمعه و فرماندار شهرستان فومن رئیس و دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت نیز به بیان گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته برای این مراسم بزرگداشت که پنجشنبه 14 اردیبهشت ماه جاری در مسجد ولی عصر فومن برگزار می‌شود، پرداختند.
آیت الله محمد تقی بهجت در شهر فومن متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در مکتب خانه فومن به پایان برد و پس از آن در همان شهر به تحصیلات علوم دینی پرداخت.
وی در سال 1348 به عراق مشرف و ابتدا در کربلا و سپس در نجف مشغول به تحصیل علوم دینی شد و از محضر آیات عظام آقا سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله آقا ضیاء عراقی،آیت الله میرزای نائینی ، آیت الله حاج شیخ محمدحسین غروی اصفهانی، آیت الله سید علی قاضی و آیت الله سید حسن بادکوبه ای بهره برد.
ایشان در سال 1363 هجری قمری به ایران مراجعت کرده و در قم در محضر آیت الله العظمی کوه کمره ای و آیت الله العظمی بروجردی حاضر شد. رساله توضیح المسائل، مناسک حج، وسیله النجاه، جامع المسائل، کتاب صلوه، دوره اصول، تعلیقه بر مناسک شیخ انصاری، حاشیه بر مکاسب شیح انصاری، دوره طهارت از تألیفات بجای مانده از این عالم روحانی است.
وی در بیست وهفتم اردبیهشت ماه سال 88 به رحمت ایزدی پیوست.
شهرستان فومن با دو بخش مرکزی و سردارجنگل، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.