به گزارش خبرنگار ایرنا، جشن های مبعث رسول اکرم (ص) از شب گذشته با حضور پرشور مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص گیلان آغاز شده و امروز (سه شنبه) در سالروز مبعث آن حضرت این اماکن شاهد حضوری سرشار از عطر حضور مردم ولایت مدار استان است.
بقعه متبرکه خواهر امام رضا رشت، بقعه متبرکه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه، امامزاده ابراهیم و مرتضی ماچیان در رحیم آباد رودسر، آقا سید محمد کیاکلایه لنگرود، بی بی حوریه بندرانزلی و امامزاده حمزه رودبار از جمله امام زادگان شاخص در میزبانی از جشن های مبعث رسول اکرم (ص) هستند.
اقشار مختلف مردم با حضور در امام زادگان گیلان با پخش شیرینی و شربت سالروز بعثت رسول اکرم (ص) را جشن گرفته و این میلاد فرخنده را گرامی می دارند.
سخنرانی در رابطه با بعثت پیامبر اسلام (ص)، تواشیح و مولودی خوانی، پخش شربت و شیرینی و برپایی سفره های نذری از جمله برنامه ها در سالروز مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در امام زادگان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: امام زادگان و اماکن متبرکه شاخص استان هر ساله میزبان عید مبعث است که دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با حضور پرشور خود این عید بزرگ را جشن می گیرند.
حجت الاسلام ولی عادلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: عید مبعث یکی از عیدهای مهم مسلمانان و شیعیان به ‌شمار می‌رود.
وی با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن های عید مبعث اظهار داشت: برگزاری این جشن‌ ها موجب، ترویج فرهنگ نبوی و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با سیره پیامبر گرامی اسلام می‌شود.
پیامبر بزرگ اسلام، حضرت محمد مصطفی (ص)در سن 40 سالگی، در روز 27 ماه رجب سال 40 عام الفیل، در غار حرا، از سوی خداوند متعال و توسط فرشته وحی حضرت جبرئیل علیه السلام با ندای اقراء باسم ربک الذی خلق ... به پیامبری جهانیان بر گزیده شد.
استان گیلان دارای بیش از 930 بقعه متبرکه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:نصراله ابراهیمی
7286/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.