به گزارش ایرنا، محمدرضا نازک کار روز شنبه در نشست کارگروه ترانزیت استان افزود: طی این مدت 169هزار و 761 تن کالای ترانزیتی از مرزهای استان وارد شده که 48 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: همچنین 376هزار و 59تن کالای ترانزیتی از استان خارج شده که در ترانزیت خروجی از استان شاهد رشد 60 درصدی می باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در ادامه انواع لاستیک ، تخته وشکر را عمده ترین کالاهای ترانزیت شده طی سال گذشته ذکر و خاطرنشان کرد: طی این مدت، 210 هزار و 745تن کالا توسط ناوگان جاده ای وارد کشور شده که تمامی از مرز آستارا بوده و نسبت به سال قبل 17 درصد کاهش داشته است.
وی عمده کالاهای وارداتی مرز آستارا طی سال گذشته را انواع تخته، سبوس و خوراک طیور عنوان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ادامه داد: همچنین طی این مدت، بالغ بر 504هزار تن کالا از این مرز صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، چهار درصد رشد داشته است.
وی میوه و تره بار، انواع کاشی و پلی اتیلین را نیز عمده کالاهای صادر شده از مرز آستارا در سال گذشته عنوان کرد.
نازک کار در ادامه با اشاره به میانگین تردد روزانه 181 دستگاه کامیون و دو دستگاه وسیله نقلیه مسافری از مرز آستارا افزود: 28 هزار و 509 دستگاه کامیون طی مدت یاد شده، وارد از آستارا وارد و 36هزار و 856دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده اند.
وی یادآور شد: 395 دستگاه وسیله نقلیه مسافری نیز وارد مرز آستارا و 426 دستگاه وسیله نقلیه مسافری از این مرز خارج شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به میانگین تردد روزانه دو هزار و 265نفر مسافر از مرز آستارا در تشریح وضعیت تردد سال گذشته مسافر از این مرز گفت: طی سال گذشته، حدود 815 هزار و 548نفر مسافر از مرز آستارا تردد کرده اند که از این تعداد، 411 هزار و 502نفر مسافر وارد و 404 هزار و 46 نفر مسافر نیز از این مرز خارج شده اند.
در حال حاضر در استان گیلان دو شرکت حمل و نقل بین المللی کالا ، یک شرکت حمل و نقل بین المللی مسافر و 60 نمایندگی شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا مشغول فعالیت هستند.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.