به گزارش خبرنگار ایرنا فیروز فاضلی عصر جمعه در نشست مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بندرانزلی اظهار کرد: از آغاز کار دولت تدبیر و امید در سال 92 تاکنون، توفیقات بسیاری در افزایش فضای کسب و کار و سرانه فضاهای فرهنگی و هنری در گیلان به دست آمده است.
وی با اشاره به افزایش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از 533 کانون در سال 92 به 863 کانون در حال حاضر افزود: علاوه بر افزایش قاری قرآن از 653 نفر در چهار سال پیش به شش هزار و 500 نفر تا سال جاری، خانه های قرآن در گیلان نیز از 30 به 51 خانه افزایش یافته است.
فاضلی با اشاره به گسترش فضای قرآنی در یک هزار و 150 مسجد در گیلان تصریح کرد: با توجه به ارتباط تنگاتنگ کانون های فرهنگی و هنری مساجد با آموزشگاه های هنرهای تجسمی ، تعداد این آموزشگاه ها نیز از 109 عدد در سال 92 به 130 آموزشگاه تا سال جاری افزایش یافته است.
وی گیلان را دیار آل بویه و نخستین مرکز حکومت شیعی جهان دانست و یادآور شد: این استان علاوه بر دارا بودن روحانیون مبارز در ادوار مختلف ، زادگاه نخبگان فراملی همچون پروفسور سمیعی ، پروفسور رضا ، دکتر معین و همچنین خاستگاه علمایی چون آیت الله بهجت فومنی است .
به گزارش خبرنگار ایرنا نشست سه روزه مسئولان ستادی و استانی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با موضوع برنامه ریزی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از عصر امروز (جمعه) با حضور 60 تن از اعضای کانون های فرهنگی مساجد کشور در بندرانزلی آغاز شده و تا عصر یکشنبه آینده ادامه دارد.
انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: کبیری
7471/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.