به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر در مورد بعثت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان جهان بعثت حضرت رسول اکرم(ص) است.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه عوامل زیادی در ماندگاری اسلام دخیل هستند ابراز داشت: یکی از عوامل مهم ماندگاری اسلام فطری بودن اسلام است.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن وعده داده است که دین اسلام تمام دنیا را فرا خواهد گرفت بیان کرد: فراگیری اسلام در تمام دنیا به وسیله ظهور امام زمان (عج) اتفاق خواهد افتاد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مسلمانان واقعی عبادت را با تمام وجود دوست دارند توضیح داد:  برای مسلمان واقعی عبادت خدا ربطی به ثروتمندی یا فقیر بودن ندارد.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه یکی از دلایل فراگیری اسلام سهل بودن قوانین اسلام است اظهار داشت: سخت بودن و دشوار بودن قوانین دینی باعث دوری جستن مردم از ادیان می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در هدایت جوانان نباید سخت‌گیری بیش از حد به‌کار برد خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ماندگاری اسلام وجود مساوات در دین اسلام است.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه در اسلام توجه بسیار زیادی به علوم مختلف شده است بیان کرد: در حالی که در دیگر نقاط جهان دانشمندان را به دلیل تحقیقاتشان به مرگ محکوم می‌کردند اسلام از علوم مختلف حمایت می‌کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه یکی از دستورات اسلامی دستگیری از محرومان و مستضعفان است گفت: توجه به مستضعفان و محرومان در احکام اسلامی وجود دارد که باعث ماندگاری اسلام در طول تاریخ شد.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه عدم وجود  بعثت به معنی غرق شدن جهان در  تاریکی است بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) علم کتاب را به جهانیان آموخت تا آن‌ها را به راه راست هدایت کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه روز دوم اردیبهشت روز زمین پاک است توضیح داد: در سراوان رشت انبوهی از زباله‌ها انباشته شده است که باید این مسائل را باید با جدیت پیگیری کرد.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه سیل در ایران بسیاری از هموطنان را درگیر کرده است گفت: باید به نیازهای مردم حادثه دیده رسیدگی شود تا از دردهای آن‌ها کاسته شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه افراد زیادی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کردند افزود: شورای نگهبان در خط امام (ره) و انقلاب حرکت می‌کند و هیچ کسی حق ندارد به شورای نگهبان توهین کند.

صدیق عربانی با اشاره به اینکه همگان باید از قوانین تمکین کنیم اظهار داشت: هر کس بخواهد از خط قرمز انقلاب عبور کند مردم ایران از روی او عبور خواهند کرد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه در روز رای گیری باید برای راضی خدا پای صندوق حاضر شد گفت: مردم باید اصلح ترین فرد را برای اداره امور کشور انتخاب کنند.

صدیق عربانی با اشاره به روز دوم اردیبهشت سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است توضیح داد: سپاه پاسداران با فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد و پاسداران انقلاب اسلامی در راه اسلام جان‌فشانی‌های زیادی را انجام دادند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 624437
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.