به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از  روابط‌  عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان؛ رضا علیزاده با اشاره به ظرفیت های گیلان در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی،اجتماعی ،گردشگری، مذهبی و ... ؛ بر لزوم بهره گیری از توان و پتانسیل های موجود در بخش تولید و اشتغال بعنوان شعار سال96 تاکید نمود.

وی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و در گرو تدوین برنامه های جامع و نگاهی کارشناسانه است، اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در سراسر استان را گامی مهم در تحقق منویات مقام معظم رهبری و توسعه افزایی ایران اسلامی خواند و گفت: هدف از این طرح شناسایی روستاهای شاخص در زمینه تولید محصولات مختلف صنایع‌دستی، جذب گردشگر و کسب‌و‌کار مرتبط با آن می باشد.

این مسئول به سیاست های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای نیل به اهداف مذکور اشاره کرد و افزود: برای اجرای این مهم مقرر شده تا هیئتی از نمایندگان حوزه‌های تخصصی طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با حضور در روستاهای هدف‌گردشگری ؛ توانمندی‌های گردشگری و صنایع‌دستی این روستاها و ساکنان آن‌ها را رصد و برای برنامه‌ریزی‌های لازم را طبقه‌بندی نمایند.

علیزاده؛ انتخاب روستاهای داماش و قلعه رودخان بعنوان مناطق پایلوت گیلان در اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای منتخب کشور را یک رویداد مثبت برای استان معرفی نمود و خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با مسئولان استانی برای پیشبرد اهداف این طرح از سوی اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان برگزار شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان از ورود هیئت مذکور برای بازدید از برخی نقاط گیلان طی روز جاری خبر داد و تصریح نمود: بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی و همچنین نشست کاری با مسئولان استانی و محلی بخشی از مأموریت این گروه است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621447
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.