به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کاظم لطفی صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه گیلان در حال حاضر در پشت سد سپیدرود بالغ بر یک میلیارد مترمکعب آب ذخیره شده دارد اظهار داشت: از روز گذشته بارگذاری روی شبکه‌های آبیاری در استان آغاز شده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه امسال آب آورد رودخانه سپیدرود افزایش یافته است افزود: امسال بالغ بر 200 مترمکعب در ثانیه آورد رودخانه سد سپیدرود بوده است و باید از فرصت مذکور برای بارگذاری شبکه‌‌های آبیاری استفاده کنیم.

لطفی با تاکید بر اینکه بر اساس تقویم آبیاری مصوب شده بود که رهاسازی آب از سد سپیدرود  از 10 اردیبهشت انجام شود خاطرنشان کرد: با توجه به بارش‌های مناسب باران در بالا دست و ضمن اینکه ذخیره آب پشت سد سپیدرود به نقطه سرریز رسیده است رهاسازی آب سد زودتر از موعد انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از پایان مهرماه بالغ بر 20 دستگاه بیل مکانیکی لایروبی انهار را در سطح استان انجام دادند تصریح کرد: بالغ بر 450 کیلومتر انهار درجه یک و درجه دو در سطح استان از زمان مذکور تاکنون لایروبی شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با بیان اینکه در بحث مدیریت آب در استان آب منطقه‌ای گیلان 11 سد لاستیکی را در دست احداث دارد افزود: عملیات اجرایی ساخت 9 سد لاستیکی از میزان مذکور در حال انجام است و تا 15 ماه آینده یکی پس از دیگری به چرخه بهره برداری وارد می‌شوند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611550
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.