رئیس فرهنگ و ارشاد لنگرود در مراسم تکریم هنرمند پیشکسوت این شهرستان گفت: تکریم انسان متدین هنرمند هیچگاه با امتیازی مادی محقق نمی شود.

به گزارش ایلنا از لنگرود، با حضور رئیس‌اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارکنان این اداره، هنرمند پیشکسوت لنگرودی ابراهیم غفوری مورد تکریم قرار گرفت.

مقدسی اظهار داشت: هنرمند واقعی که ودیعه هنر در او شکوفا شده به ندای فطرت و گرایش ذات، دوست دارد که شناخته شود . یعنی قدر و منزلت و خصلت هنرش شناخته شود و ارزشش معلوم گردد و این در مقوله معرفت گرایی است نه مادی گرایی . هنرمند احترام ، محبت ، تواضع ، صداقت ، صمیمیت ، لبخند و تمجید و بیان تکریم را می خواهد و اینها اولین حقی است که به گردن جامعه و بخصوص مدیران فرهنگی و هنری دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لنگرود افزود: تکریم انسان متدین هنرمند هیچگاه به امتیازی مادی محقق نمی شود ، چون هنر حقیقی را که وسیله  و ابزار رشد و کمال انسانها می شود ، نمی توان با معیارهای مادی محک زد و اندازه گرفت.

مقدسی افزود: هنر ، ودیعه و معرفتی روحانی و الهی در نهاد انسان است که در بعضی انسانها متجلی و بالفعل می شود و در نهاد سایر انسان‌ها بالقوه می‌ماند . پس یکی از بهترین جلوه ها و زیباترین وجوه متعالی همان امر الهی است که خداوند فرمود  فقط به انسانها عطا کرده است.

گفتنی است ابراهیم غفوری متولد ١٣٠٧ در روستای رحیم آباد از توابع شهرستان رودسر می باشد . وی در سال ١٣٣٣٣ به استخدام آموزش و پرورش در آمده و چندی نیز به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستانهای رودبار و لنگرود مشغول به خدمت بوده و پس از ٣٩ سال خدمت در آموزش و پرورش به افتخار بازنشستگی نائل آمده است.

غفوری به علت علاقه زیاد به شعر و ادبیات به سرودن شعر و نگارش کتاب همت گمارده و حاصل این تلاش چاپ چندین اثر از جمله پریکه ، شیرین نامه در آفاق (دیوان اشعار ) ، شیمی برای همه ، شکار و فن شکار و خاطرات شکار بوده است.

شایان ذکر است وی سالیان متمادی در انجمن شعر و ادب حافظ شهرستان لنگرود مشغول به فعالیت بوده و در همایش های شعر متعددی نیز شرکت داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.