به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی جهاد کشاورزی گیلان با مجمع نمایندگان استان در رشت افزود: برای چای، زحمات زیادی کشیده شده که جای قدردانی دارد اما قیمت کنونی برگ سبز چای درجه دو، منصفانه نیست.
وی ادامه داد: از آنجاییکه فقط چای بهاره درجه یک محسوب می شود، بیشتر چای ما همان افزایش اندک مربوط به درجه یک را خواهد داشت.
عباسی بیان کرد: با توجه به ظرفیت هایی که در بخش کشاورزی داریم، باید ببینیم سهم این بخش در تولید و اشتغال چقدر است و نمایندگان در این ارتباط چه نقشی می توانند داشته باشند.
وی با اشاره به نیاز آبی استان در فصل زراعی گفت: احداث سدهای لاستیکی شروع شده و پیشرفت خوبی داشته و باید تداوم داشته باشد.
عباسی با بیان اینکه حفاظت از جنگل خوب است، افزود: جنگل های شمال یکی از نقاط هدف گذاری شده برای اشتغال است و در فرآیند جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، باید قانون مورد توجه باشد و البته انعطافی نیز در بخش های تولیدی و اشتغال وجود داشته باشد.
شورای اقتصاد در آخرین روزهای سال 95 قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 - 1395 را 26 هزار و 242 ریال و برای هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه دو ، 14 هزار و 695 ریال تعیین کرد.
28 هزار هکتار باغ چای در استان های گیلان و مازندران وجود دارد و بیش از 50 هزار خانوار چایکار در این دو استان، به این مهم اشتغال دارند.
برداشت برگ سبز چای، به طور معمول در سه مرحله بهاره، تابستانه و پاییزه انجام می شود. میزان نیاز سالانه کشور به چای خشک، حدود یکصد هزار تن است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده: کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.