به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام هادی حبیبی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ستاد اعتکاف رضوانشهر ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب از همه کسانی که در این برنامه معنوی فرهنگی تلاش می کنند تقدیر کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ضمن برشمردن فضیلت های اعتکاف افزود: اعتکاف بقدری عظمت دارد که خداوند آن را همتراز با طواف خانه خدا برشمرده است و در واقع یک فرصت جهت تقرب به الهی است .
حبیبی افزود: اگر به خوبی برای این گونه موضوعات طرح و برنامه داشته باشیم و بتوانیم خوراک فرهنگی و تبلیغاتی مورد نظر را فراهم سازیم، می توانیم بهره برداری لازم را از مسیر اعتکاف بدست آوریم.
وی گفت: اعتکاف در عین این که یک کار عبادی است یک کار فرهنگی است و ارتباط معنوی جوانان در این مراسم معنوی باعث مقاوم سازی این نسل می شود.
امام جمعه رضوانشهر به توطئه های متعدد دشمنان برای دور کردن نسل جوان از معنویت اشاره کرد و گفت: دشمنان برای دور ساختن قشر جوان از معنویت به ترفندهای متعددی متوصل شده اند که اعتکاف و شرایط معنوی آن می تواند نسل جوان را در مقابل این ترفندهای شیطانی محکم و مجهز کند.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
***
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تالش گفت: از متقاضیان شرکت در اعتکاف تا 21 فروردین ماه نام نویسی می شود و 6 مسجد در این شهرستان برای برگزاری این آئین معنوی تعیین شده است.
به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تالش به ایرنا ، حجت الاسلام حسن ملائکی افزود: مراسم معنوی اعتکاف در مساجد چهار بخش مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق از 22 فروردین ماه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه نام نویسی از معتکفان در اداره تبلیغات اسلامی تالش انجام می شود، اضافه کرد: در هر یک از مساجد دو کمیته پشتیبانی و فرهنگی زیر نظر ائمه جماعات مشخص و فعالیت کمیته ها با فضاسازی داخل مساجد آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه اعتکاف بهترین فرصت انس با خدا و درک شیرینی و لذت بندگی است، اظهار کرد: امسال برنامه های متنوعی از جمله برگزاری گفتمان های دینی، ختم صلوات، ختم قرآن کریم، سخنرانی اخلاقی برای معتکفان پیش بینی شده است.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد .
خبرنگاران : یوسف هدایتی ، گواهی ** انتشار :نصراله ابراهیمی
7105/6070 / 7124 / 7293
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.