به گزارش خبرگزاری تسنیم از فومن، سید کاظم دلخوش اباتری عصر امروز در جلسه توجیهی انتخابات هیئت‌های نظارت و اجرایی این شهرستان اظهار داشت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کردن به قانون یک اصل است و همکاری هیئت‌های نظارت و اجرایی در برگزاری انتخابات بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اعضای دو هیئت باید براساس تفکیک به وظایف خود عمل کنند افزود: هدف، مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت اجتماعی خود است و دو هیئت نظارت و اجرایی وظایفشان متفاوت است اما می‌توانند در کنار یکدیگر کارها را به‌درستی انجام دهند.

دلخوش با اشاره به اینکه جلسات توجیهی در شرق و غرب و مرکز استان برگزار شده است، تصریح کرد: صحت انتخابات با هیئت نظارت بوده که در بخش نظارتی ساماندهی می‌شود و هدف همه ما باید جلب مشارکت حداکثری مردم در سرنوشت اجتماعی خود باشد.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گیلان با بیان اینکه امروزه چشم جهان به حضور مردم در انتخابات پیش رو است، بیان داشت: اگر خدای نکرده آمار حضور مردم در انتخابات پائین باشد در مسائل اقتصادی نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: مشروعیت نظام به دو عامل رهبری دینی و مردم بستگی دارد که امروزه جهان اسلام به دلیل نداشتن رهبر دینی دچار مشکل شده است و کشور ما با داشتن رهبری آگاه و دینی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف در جهان سر بلند است.

دلخوش با اشاره به اینکه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس نظر مستند 4 مرجع قانونی است، اظهار داشت: اگر 4 مرجع شخصی را رد یا تائید کردند سند کار ما است و ما به نظر این مراجع احترام و برای ما نیز مورد قبول خواهد بود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در گیلان با بیان اینکه برگه‌های ثبت شده آرا برای نظام جمهوری اسلامی ایران سند محسوب می‌شود، گفت: امروزه دنیا خود را با مسئولان یک کشور هماهنگ نمی‌کنند بلکه تمام چشم‌های خود را به ملت آن کشور دوخته و خود را با مردم هماهنگ می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606893
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.