به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز دوشنبه در بیست و چهارمین همایش ائمه جمعه جنوب شرق کشور در زاهدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بالاترین نظام دموکراتیک در انتخابات را در جهان دارد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تقلب و کودتا در روند برگزاری انتخابات وجود ندارد و نظام جمهوری اسلامی ایران شفاف ترین انتخابات در جهان را دارد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: اگر حیات اجتماعی در هر جامعه ای وجود داشته باشد آن جامعه در تمام عرصه ها زنده و پویا است.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: اگر در یک جامعه ای تمام گروه ها، احزاب، اقوام و طوایف در یک مسیر و هدف با یکدیگر همسو نباشد آن جامعه فلج است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: 80 درصد ذخایر نفت و گاز جهان در اختیار مسلمانان قرار دارد که این خود یک نعمت الهی بشمار می آید.
عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بالاترین فرهنگ، قرآن، سنت و عالی ترین انسان از میان سفیران الهی حضرت محمد(ص) در اختیار جهان اسلام قرار دارد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: تریبون نماز جمعه برای امت اسلامی یک نعمت است و از آن باید در مسیر تقویت وحدت و همدلی استفاده کرد.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: سخن از وحدت از منظر تاکتیک و اتحاد نیست بلکه مبتنی بر عقیده، قرآن و سنت رسول الله است.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: قرآن کریم از مسلمانان حیات پیوستگی اجتماعی را می طلبد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: به هر اندازه پیوستگی و وحدت در جامعه بیشتر باشد برکات آن برای امت اسلامی فراگیرتر است.
عضو خبرگان رهبری از ائمه جمعه خواست در تریبون های نماز جمعه سرمایه داران را برای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان دعوت کنند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: واحدهای صنعتی خرد، متوسط و بزرگ درون این استان باید طراحی شود.
آیت الله سلیمانی گفت: سیمان سیستان و کارخانه مینو زاهدان نمادی از فعالیت های اقتصادی آمیخته با وحدت اسلامی واقعی هستند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: محال است که اقتصاد از دین جدا باشد و اقتصاد بقای یک نظام است و نمی توانیم آن را جدای از دین به حساب بیاوریم.
به گزارش ایرنا در این همایش پنج خانواده ائمه جمعه که در سال 95 متوفی شدند مورد تجلیل قرار گرفتند.
همایش ائمه جمعه اهل سنت جنوب شرق کشور با حضور آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان ، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان و امامان جمعه اهل سنت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت در زاهدان برگزار شد.
3213**3042 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.