حجت الاسلام مهدی بازدار روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: طرح آرامش بهاری نوروز 96 در 32بقعه اجرا و مراسم تحویل سال نو نیز برای پذیرش از مهمانان در این بقاع با حضور مسافران دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل برگزار شد که حدود 56هزار نفر در مراسم تحویل سال نو در این بقاع، حضور داشتند.
وی خاطرنشان کرد: 12روحانی در اجرای طرح آرامش بهاری نوروز امسال شرکت داشتند که شش نفر از آنها روحانیون اعزامی به استان گیلان بودند .
وی تصریح کرد: همچنین در این ایام خیمه های معرفت در سه امام زاده برگزار شد که حدود 136هزار نفر از برنامه خیمه های معرفت بهره مند شدند و در 9بقاع متبرکه ، پایگاه مشاوره برای پاسخگویی به مسایل شرعی در این مدت دائر بود و در 32بقاع متبرکه هم نماز جماعت برگزار شد.
بازدار از دیگر فعالیت های نوروزی این اداره را توزیع هفت هزار بروشور تولید استان و یک هزار بروشور تولیدی شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در طول اجرای طرح بین مسافران و زائران ذکر کرد.
وی گفت: همچنین در این مدت تعداد 400نفر در زائرسراها و 63نفر در کمپ های اسکان موقت اسکان یافتند و در سه بقعه، نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات فرهنگی برگزار شد و سه بقعه نیز بطور شبانه روزی پذیرای زائران و مسافران بودند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های لاهیجان و سیاهکل یادآورشد: سال گذشته 21مورد وقف زمین به ارزش یک میلیارد و 500میلیون ریال در این دو شهرستان اجرای نیت که بخشی از این کمک ها به بیمارستان 22آبان و بخشی نیز به نیازمندان، مساجد و بقاع متبرکه انجام شده است .
شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در شرق استان گیلان واقع شده و 169 بقعه متبرکه دارند.
خبرنگار: فرهاد نظرپور ** انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.