به گزارش روز پنجشنبه واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ ایرج محمدخانی گفت: در پی ارجاع چندین فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های رشت و صومعه سرا به دادخواهی تعدادی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت برای آنان از طریق پیام رسان موبایلی خارجی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی، سه تن از مزاحمان اینترنتی را که دو مرد و یک زن بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی، در رشت و صومعه سرا دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.
سرهنگ محمدخانی ادامه داد: متهمان با توجه به دلایل دیجیتالی کشف شده به صراحت به بزه انتسابی خود و اینکه با انتشار مطالب موهن، محتوای غیراخلاقی و نسبت دادن مطالب ناروا در پیام رسان موبایلی گزینه خارجی، برای شاکیان مزاحمت ایجاد کرده بودند، اعتراف و هدف از این کار را تسویه حساب شخصی عنوان کردند.
به گفته رئیس پلیس فتا گیلان، متهمان که یک مرد 28 ساله و یک مرد 37 ساله اهل و ساکن رشت و یک زن 25 ساله اهل و ساکن صومعه سرا بودند، پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان های رشت و صومعه سرا شدند.
سرهنگ محمدخانی از شهروندان خواست در انتخاب پیام رسان های موبایلی شرکت های بیگانه و استفاده از خدمات آنها ، محرمانگی و امنیت اطلاعات شخصی را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش دهند.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.