رحیم حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه اسکان این تعداد مسافر نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا صبح سیزدهم فروردین ادامه داشته است تصریح کرد: از این تعداد سه هزار و 100 نفر در هتلها، 666 نفر در اماکن مهمانپذیر،پنج هزار و 158 نفر در مسافرخانه ها ، چهار هزار و 229 نفر در مدارس و اماکن اقامتی ادارات آموزش و پرورش و 27 هزار و 588 نفر نیز در سایر مراکز اقامتی چون میهمان سراهای ادارات ، خوابگاههای دانشجویی ،سالن های ورزشی و...اسکان داده شده اند.
وی میزان اقامت مسافران و میهمانان نوروزی این شهرستان را در کمپهای موقت ، کانکس ، چادرهای مسافرتی و سایر مراکز 52 هزار و 908 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد 50 هزار و 430 نفر از مسافران نوروزی نیز در چادرهای مسافرتی در پارکها ،حاشیه بلوارها و خیابانهای مناطق مختلف این شهرستان اقامت داشته اند.
وی در ادامه با اشاره به برنامه ریزیهای صورت گرفته از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان برای ارائه خدمات مطلوب به میهمانان نوروزی اظهار داشت: به منظور اسکان مسافرین نوروزی امسال تعداد 16 واحد آموزشی با 158 کلاس در آستانه اشرفیه آماده شده است.
حیدری با اعلام اینکه تعداد 6 واحد آموزشی با 36 کلاس درس نیز در بخش بندرکیاشهر این شهرستان اماده پذیرایی از میهمانان شده بود گفت: در ایام نوروز امسال تعداد 10 واحد خدماتی بین راهی ، پنج هتل ، سه مجتمع اقامتی ،یک واحد میهمان پذیر ، یک زائر سرا ، 10 مسافر خانه ، چهار مرکز اطلاع رسانی و اسکان ، سه آژانس گردشگری و...به مسافران و میهمانان نوروزی در این شهرستان خدمات ارائه داده اند.
وی همچنین یادآور شد: از سوی ستاد هماهنگی خدمات سفر این شهرستان نیز در طول ایام نوروز امسال ،تعداد 128 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی ، رستورانها ، مراکز پذیرایی بین راهی ،کمپ ها و دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته است.
حیدری با اشاره به ظرفیتهای گردشگری شهرستان آستانه اشرفیه نیز گفت: این شهرستان با 37 کیلومتر سواحل دریایی و جاذبه های معنوی ،علمی ، گردشگری و تاریخی چون حرم مطهر آقا سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) و 59 بقعه متبرکه ، آرامگاه استاد دکتر محمد معین ، تالاب و مردابهای طبیعی ، پارکهای ساحلی و جنگلی ، پل چوبی ، پلهای خشتی تاریخی ، مجموعه شیلات بندرکیاشهر و...برخوردار است.
وی افزود: وجود این جاذبه های گردشگری موجب شده تا همه ساله به خصوص در ایام تعطیلات نوروز مسافران و گردشگران بسیاری به این شهرستان وارد شوند.
شهرستان آستانه اشرفیه با 2 بخش مرکزی و بندرکیاشهر و با 105 روستا و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار : علیرضا رنجکش ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7287/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.