به گزارش روابط عمومی هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان به ایرنا، کاظم دلخوش روز پنجشنبه در نشستی با رئیس ستاد انتخابات استان و فرمانداران شهرستان ها در رشت بیان داشت: صحت برگزاری انتخابات بر اساس قانون با هیات عالی نظارت می باشد.
وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به مر قانون در تایید صلاحیت ها و روند برگزاری انتخاباتی سالم افزود: در اجرای قانون و اعمال نظارت بر روند انتخابات، به هیچ عنوان حرکات غیر قانونی را برنمی تابیم و از دخالت سلایق در تصمیم گیری ها اکیدا جلوگیری خواهیم کرد و ملاک عمل مراجع چهارگانه در استان خواهد بود که با دقت نظر و حساسیت، به وظایف خود عمل می کنند.
وی با بیان این امر که برای برگزاری انتخاباتی سالم نیازمند تعامل و همکاری تمامی فرمانداران شهرستان ها خواهیم بود، اظهار داشت: هیات عالی نظارت به تاسی از فرمایشات رهبری، با تمام قدرت مقابل کسانی که در روند برگزاری انتخابات شوراهای استان تنش، دخالت و یا هرگونه فرافکنی ایجاد کنند، ایستاده است.
دلخوش تصریح کرد: تلاش همه همکاران من در هیات عالی نظارت و هیات های اجرایی انتخابات در فرمانداری ها ایجاد تفاهم، دوستی و آرامش همراه با حفظ حقوق تمامی شهروندان است و همیشه از پیشنهادات سازنده ای که حضور پرشور مردم در انتخابات را فراهم کند، استقبال خواهیم کرد.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح دوشنبه 30 اسفندماه سال 1395 در فرمانداری ها و بخشداری های گیلان آغاز شده و تا پایان وقت اداری یکشنبه ششم فروردین ماه جاری ادامه خواهد داشت.
بنا به اعلام ستاد انتخابات گیلان، طی سه روز نخست ثبت نام از داوطلبان، سه هزار و 97 نفر در استان نام نویسی کرده اند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود.
بر اساس آخرین تقسیمات کشوری ، استان گیلان دارای 16 شهرستان، 52 شهر و 43 بخش، 109 دهستان و 2583 آبادی دارای سکنه است.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.