به گزارش ایرنا ،آبشار ویسادار از جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی در استان گیلان واقع در 15 کیلومتری غرب شهر پره سر است.
پس از عبور از جاده جنگلی پره سر به طرف منطقه زیبای آبویار و با ورود به منطقه زیبای ویسادار صدای ریزش آب از بلندای آبشار و تماشای شاخ و برگ درختان در کنار آواز پرندگان، منظره ای بی نهایت زیبا و کم نظیر بوجود آورده است.
ریزش آب از بلندای صخره های سنگی موجب ایجاد گودالی بزرگ و به شکل نیم دایره شده، تابش نور از دهانه گودال به داخل آن و شنیدن پژواک صدای آب، تصویری بی نظیر خلق می کند که گردشگران از تماشای آن سیر نمی شوند.
در کنار این همه زیبایی های خدادادی و طبیعت بکر، شاهد یک پل آهنی طویل بر روی همین رودخانه و آبشار هستیم که بر اثر گذشت زمان و قدمت بسیار طولانی دچار زنگ زدگی و فرسودگی شده است.
با توجه به اینکه گردشگران و مسافران برای تماشای این آبشار ناگزیر باید در عرشه همین پل بایستند و نظاره گر طبیعت و منظره آبشار باشند که خطر سقوط آن یک تهدید بسیار جدی برای مردم محسوب می شود.
در همین رابطه شهردار پره سر نیز ضمن هشدار به همه گردشگران گفت: ما نگران سلامت مردم در این محدوده هستیم.
سیدعلی محمدی فاطمی روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: این پل آهنی در سال 1352 تأسیس و نصب شده است که بر اثر گذشت زمان و رطوبت شدید منطقه فرسوده شده و توان ایستادگی خود را از دست داده است.
شهردار پره سر ضمن هشدار جدی به گردشگران، می گوید: جهت تردد از روی این پل و تماشای زیبایی های این آبشار، گردشگران باید از تجمع گروهی بر روی این پل پرهیز کنند.
وی با بیان این مطلب که روزانه حدود پانصد نفر از این آبشار دیدن می کنند گفت: تأمین امنیت و سلامت مردم و گردشگران مهمترین دغدغه ماست و برای ترمیم بافت فرسوده و بازسازی مجدد این پل قدیمی نیاز به حدود یک میلیارد ریال اعتبار است.

***
فرمانده سپاه رضوانشهر گفت: هیجدهمین واحد مسکن محرومین ساخته شده توسط این نهاد تحویل خانواده های نیازمند این شهرستان شد.
سرهنگ پاسدار سید اکبر قاسمی در حاشیه آئین بهره برداری از یک واحد مسکن محرومین واقع در روستای شیر امیر محله بخش پره سر به خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع یک هزار واحد مسکن محرومین در دست ساخت از سوی سپاه قدس گیلان تعداد 50 واحد سهم محرومین رضوانشهر و پره سر توسط سپاه این شهرستان در حال ساخت است.
سرهنگ قاسمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 18 واحد مسکن محرومین در مناطق مختلف رضوانشهر به بهره برداری رسیده و 32 واحد دیگر نیز در آینده نزدیک افتتاح و در اختیار محرومین عزیز قرار خواهند گرفت.
وی گفت : بارندگی و سرما موجب شد تا نتوانیم در موعد مقرر نسبت به تحویل این واحد های مسکونی اقدام نمائیم ولی با مساعد شدن وضعیت جوی، کار ساخت و تکمیل بقیه واحد ها با سرعت ادامه دارد.
فرمانده سپاه رضوانشهر افزود: برای هرکدام از این خانه ها که 50 متر مربع وسعت دارند 250 میلیون ریال هزینه شده است.
رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که تعداد خانوار های تحت حمایت مناطق محروم در این شهرستان بیش از 950 خانوار با حدود هشت هزار نفر جمعیت است.
خبرنگار : مهرعلی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6070/7293
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.