شاهرخ یوسف زاده چابک روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آمار از ساعت 12 ظهر روز گذشته (سه شنبه) تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز (چهارشنبه) را شامل می شود.
وی اظهار داشت: از این تعداد مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در مناطق مختلف استان ، 12 نفر از سوی اوژانس 115 گیلان به صورت سرپایی درمان شدند، سه نفر نیز از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان به مراکز درمانی انتقال یافتند.
به گفته یوسف زاده، بقیه مصدومان نیز توسط خودشان و یا خانواده ها برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان های استان مراجعه کردند.
وی با بیان اینکه از مجموع مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال در گیلان 114 نفر مرد و بقیه زن هستند، تصریح کرد: رشت و لنگرود بیشترین مصدومان را داشته اند.
یوسف زاده بیشترین علت آسیب را استفاده از ترقه های غیرمجاز و مواد کپسولی آتش زا عنوان و خاطرنشان کرد: سوختگی نواحی مختلف بدن شامل دست و چشم بیشترین آسیب را شامل می شود.
60 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در گیلان و تمامی نیروهای اورژانس 115 استان برای امدادرسانی حادثه های چهارشنبه آخر سال به صورت ویژه آماده باش بودند.
اورژانس 115 گیلان دارای بیش از 400 نیرو، 90 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس است.
جمعیت هلال احمر استان نیز با 16 تیم واکنش سریع و سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کلانشهر رشت با 300 آتش نشان برای امدادرسانی احتمالی آماده باش بودند.
حوادث چهارشنبه آخر سال گذشته در گیلان، 106 مصدوم و یک فوتی ( پسر 16 ساله در رشت) بر جا گذاشت که 25 نفر از مصدومان توسط مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در بیمارستان بستری شدند و بقیه به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند. بیشترین ماده انفجاری ترقه و بیشترین نوع آسیب نیز سوختگی بوده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.