حسین خورشیدی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر آستارا در دو محور آستارا به اردبیل و آستارا به تالش تا 15 فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و 50 امدادگر در قالب یک پایگاه ثابت و یک سیار به صورت 24 ساعته در آماده باش هستند.
وی دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی نجات و دو دستگاه خودروی پشتیبان را از امکانات این طرح خواند و اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در صورت بروز هرگونه حادثه ای با حضور به موقع در محل، نسبت به امداد و کمک های اولیه، رهاسازی مصدوم و انتقال آن به مراکز درمانی اقدام می کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر آستارا از آمادگی لازم برای تغذیه و اسکان اضطراری مسافران برخوردار است، گفت: با نامساعد شدن شرایط جوی در ارتفاعات و در صورت نیاز، به اسکان اضطراری مسافران محور آستارا-اردبیل در مساجد و مدارس روستاهای حیران، بهارستان، گیلده و سیج اقدام خواهد شد.
خورشیدی ادامه داد: شهروندان و مسافران در صورت بروز هرگونه حوادث جاده ای می توانند با شماره تماس 112 ندای امداد آستارا از خدمات نیروهای امداد و نجات بهره مند شوند.
وی توزیع 15 هزار نسخه نقشه راهنمای شهرستان و معرفی مکان های گردشگری، اجرای برنامه های امداد و کمک های اولیه شامل کنترل فشار و قندخون، پانسمان و برپایی چادر خیمه نماز را از خدمات طرح ایمنی و سلامت نوروزی هلال احمر آستارا عنوان کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا یادآور شد: در طول اجرای طرح امداد و نجات جاده ای هلال احمر آستارا در سال 95، 73 نفر از هموطنان درمان سرپایی شده و 9 نفر به مراکز درمانی منتقل شده بودند و 17 هزار و 956 مسافر نیز به پایگاه های ثابت طرح ایمنی و سلامت مراجعه کرده بودند.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.