پردل امیری نژاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری با تلاش دولتمردان تدبیر و امید مدرسه تاریخی حکیم نظامی آستارا به موزه فرهنگ و آموزش تبدیل شد و خرید تجهیزات لازم برای توسعه این موزه، نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار است و امیدواریم در سال آینده محقق شود.
وی اضافه کرد: مرمت ساختمان چوبی گمرک آستارا نیز با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال توسط اداره کل گمرک این شهرستان آغاز شده، ولی این میزان اعتبار برای تکمیل مرمت و تبدیل آن به موزه کافی نیست.
امیری نژاد با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری از سه طرح سالمسازی دریا در آستارا نزدیک به سه میلیون و 800 هزار نفر دیدن کرده اند، گفت: متاسفانه از 18 و نیم کیلومتر نوار ساحلی آستارا برای توسعه گردشگری، به نحو شایسته استفاده نشده است.
امیری نژاد ادامه داد: شهرداری با مشارکت دیگر نهادهای متولی باید با توسعه امکانات طرح های سالمسازی دریا، از ظرفیت های گردشگری با هدف اشتغالزایی استفاده کند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با داشتن جاذبه های تاریخی و طبیعی، یکی از 20 شهر گردشگر پذیر ایران محسوب می شود و چهار اثر تاریخی این شهرستان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به ثبت رسیده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.